خدمات IT هزاره سوم مشاوره ، طراحی ، توسعه شبکه ، سایت ، سئوی خود را به ما بسپارید.
رتبه بندی سایت سئو سئوی OffSite مقالات

PageRank را فراموش کنید : دلیلی که باید به جای آن بر روی رتبه‌بندی تمرکز کنید.

با وجود روندها و ابزارهای نوآورانه مانند هوش مصنوعی که گاهی وقت‌ها توجه را به خود جلب می‌کنند، بسیاری از صنایع رقابتی همچنان اصلی‌ترین تلاش‌ها برای رتبه بندی سئو خود را بر روی ایجاد لینک‌هایی با امتیاز PageRank قرار می دهند.

تمرکز بر روی رتبه بندی سئو وب سایت بجای PageRank |خدمات IT هزاره سوم
0اشتراک گذاری

PageRank را فراموش کنید : دلیلی که باید به جای آن بر روی رتبه‌بندی تمرکز کنید.

با وجود روندها و ابزارهای نوآورانه مانند هوش مصنوعی که گاهی وقت‌ها توجه را به خود جلب می‌کنند، بسیاری از صنایع رقابتی همچنان اصلی‌ترین تلاش‌ها برای رتبه بندی سئو خود را بر روی ایجاد لینک‌هایی با امتیاز PageRank قرار می دهند.

فرض اساسی این است که جمع‌آوری لینک‌های بیشتری با امتیاز PageRank در نهایت باعث افزایش رتبه بندی سئو  و جلب ترافیک با نرخ تبدیل بالا به وب‌ سایت شود.

ولی، پیروی از این استراتژی اغلب به دلیل نقض احتمالی جستجوی گوگل خطرناک است.

مهمتر از همه، با این شیوه تقریبا همیشه از راه های بسیار پایدار برای رشد ترافیک ارگانیک گوگل و بینگ به وب سایت غافل و منحرف خواهیم شد.

شما اطلاعات کافی درباره PageRank ندارید.

از زمان معرفی آن 25 سال پیش، PageRank در روندهای سئو قرار داشته است – و قابل درک است، از آنجا که گوگل از PageRank برای محاسبات داخلی خود استفاده کرده است و همچنان این کار را انجام می دهد.

با این حال، مهم است بفهمید که ارزش PageRank هر وب‌سایت یا صفحه وب قابل دسترسی نیست.

این مقدار به طور مداوم در هر لحظه تغییر می‌کند زیرا گوگل وب را کاوش می‌کند و داده‌های تازه وارد شده را در بر می‌گیرد.

گوگل ارزش فعلی PageRank را با عموم یا صاحبان تأییدشده وب‌سایت به اشتراک نمی‌گذارد.

برای شخص ثالث، راهی برای مهندسی معکوس ارزش یا بازسازی زیرساخت و الگوریتم‌های گوگل وجود ندارد.

ارائه‌دهندگان خدمات این چالش را با ارائه نام‌ها و ارزش‌های رتبه‌بندی جایگزین، که احتمالاً نماینده آنچه گوگل در داخل استفاده می‌کند، دور می‌زنند.

هیچ راهی برای مقایسه محاسبات انها با نمرات واقعی PageRank در Google Index وجود ندارد.

علاوه بر این، گوگل از هیچ اعتماد یا ارزش رتبه شهرت محاسبه شده توسط اشخاص ثالث استفاده نمی کند.

رتبه های جایگزین شخص ثالث به طور قابل اعتماد ارزش بک لینک را اندازه گیری نمی کنند.

به عبارت ساده، خریداران لینک های منتقل‌کننده‌ی رتبه‌ صفحه نمی‌توانند تخمین بزنند که آیا هر لینک خاصی می‌تواند دیده شدن وب‌سایت را در گوگل افزایش دهد یا خیر.

بنابراین، تمرکز بر روی ساخت پیوندهای منتقل‌کننده‌ی رتبه‌ صفحه شباهتی به قمار کردن و امیدوار بودن به برنده شدن در بازی است.

همچنین، استراتژی سئویی که بر پایه‌ی ساخت لینک های منتقل‌کننده‌ی رتبه‌صفحه است، دارای مشکلات دیگری است.

این نیازمند تلاش‌های مداوم و رو به افزایش است، که بودجه‌های بیشتری را نیز به لینک سازی اختصاص می‌دهد.

به‌طوری‌که برای شرکت‌هایی با منابع محدود، به مرور زمان، بودجه‌های تخصیص داده شده به حوزه‌های دیگری مانند زیرساخت، پایگاه کد، عملکرد، انتشار محتوا، بازاریابی یا برندینگ کاهش می‌یابد.

در نتیجه، اغلب سیگنال‌های مهم سئوی وب‌سایت بدتر می‌شوند یا ناپایدار می‌شوند.

واقعیت این است که بک لینک های که رنک‌صفحه را منتقل کنند به منظور دستکاری در رتبه‌بندی سئو ،

نقض اصول اساسی جستجوی گوگل (قبلاً به نام رهنمودهای وبمستر گوگل شناخته می‌شد) را نشان می‌دهد که در صورت شناسایی، ممکن است منجر به مجازات دستی شود و این یک مشکل دیگر است.

به طور خلاصه، یک استراتژی سئو که بر روی خریدن بک لینک های با رنک‌صفحه تمرکز دارد ممکن است کار کند.

ولی، این هنوز هم یک بازی گمانه زنی پر هزینه است که در نهایت  زمانی که گوگل این موضوع را متوجه شود ، می‌تواند منجر به از دست دادن چشمگیر ترافیک شود.

هرچند، گزینه‌های بهتری برای سئو وجود دارد. نحوه تخصیص بودجه سئو برای بیشترین بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) بستگی به یک وب سایت شخصی دارد.

عواملی که نقش دارند عبارتند از:

-حجم صفحات فرود
-پیشنهاد فروش منحصر به فرد.
-عملکرد.
-برند.
-تخصص فنی تیم مسئول.

-سریعترین پیوندهای ایجاد شده بر اساس رتبه‌دهی بهترین شرط‌های سئو هستند.

ساخت بک لینک های پرترافیک

صاحبان وب سایت هایی که سال ها بر روی لینک های PageRank تمرکز کرده اند می توانند برای ایجاد ترافیک ارگانیک به ساخت بک لینک ها روی بیاورند.

این استراتژی، که به درستی توسط مهندس سابق گوگل و مشارکت‌کننده سایت Search Engine Land، فیلی ویسه، پیشنهاد شده است،

نیاز به تعداد کمتری لینک دارد، اجازه می‌دهد که ارزش بازدهی فوری اندازه‌گیری شود، و مهم‌تر از همه، هیچ ریسکی از از دست دادن رتبه‌بندی توسط گوگل را به همراه ندارد.

با توجه به اینکه چقدر یک جریمه گوگل می‌تواند برای اپراتورهای وب‌ سایت که اصلی‌ترین منبع ترافیک آن‌ها ترافیک گوگل است،

مشکل‌ساز باشد، این نکته باید موجبات جدی برای مطالعه و بررسی دقیق بیشتری را فراهم کند.

عملکرد

با فرض اینکه سایر عوامل به طور تقریبی مشابه باشند، هر وب‌ سایتی که سرعت بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشد، در رتبه‌بندی گوگل برای پرسمان‌های مرتبط با آن رشد خواهد کرد.

گوگل به طور مداوم بر تجربیات کاربران خود به عنوان بخشی از مدل کسب و کار خود تمرکز می کند.

از انجا که کاربران وب سایت های بارگذاری سریع تر را ترجیح می دهند، وب سایت های سریع به شدت از رقبای کندتر خود در جستجوی گوگل بهتر عمل می کنند.

برند

یکی دیگر از عوامل مهم SEO که اغلب نادیده گرفته می‌شود، برند است. گوگل هیچ ترجیحی به هیچ برند خاصی نمی‌دهد.

با این حال، رفتار کلیک کاربران نشان می‌دهد که آیا صفحه فرودی که رتبه‌بندی شده، مطلبی است که آن‌ها به دنبال آن هستند یا خیر.

و کاربران عادت دارند برروی نتایج جستجوی برندهایی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند، کلیک کنند.

این همان دلیلی است که افزایش شناخت برند منجر به افزایش نرخ کلیک CTR می‌شود، یک راه عالی برای افزایش رتبه بندی سئو و جستجوهای رقابتی.

برداشت‌هایی که ابزار Google Search Console و Bing Webmaster در این زمینه ارائه می‌دهند، بسیار ارزشمند هستند.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد

برای گوگل و موتورهای جستجو دیگر هم، ارائه نتایج دقیق و منحصر به فرد به پرسش‌های کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل، ارائه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد به عنوان یک کسب و کار و برای هر صفحه قابل ایندکس شده، کلیدی برای رتبه‌بندی بالاتر است.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو و کاربران نیاز دارند که درک کنند که چرا یک وب‌سایت یا صفحه فرودی دقیقاً آن چیزی است که به دنبالش بوده‌اند.

و چرا این مورد بهتر از جایگزین‌های موجود در صفحه نتایج جستجوی رقابتی است.

همراه با شناخت برند، ارائه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، یکی از فرصت‌های کلیدی سئو برای رشد پیوسته می‌باشد.

بودجه خزش (کراول)

برای وب‌ سایت‌ های بزرگ در صنایع با سرعت بالا مانند خرده فروشی یا سفر، مدیریت فعال بودجه خزش ، اولین اولویت سئو است.

هنگامی که صفحات فرود وب‌سایت که درآمدزایی می‌کنند به اندازه کافی پردازش و مرور نمی‌شوند، رتبه بندی سئو تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ زیرا کاربران وارد صفحات فرودی می‌شوند که محتوای آن‌ها منقضی شده است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، کاربران تمایل دارند به دنبال یک نتیجه جستجوی جایگزین باشند. نه تنها این امکان وجود دارد که سرنخ‌های گمشده ردیابی شده و نام تجاری مشخص شود،

بلکه این نشان دهنده یک سیگنال منفی قوی برای گوگل است که نشان می دهد کاربران راضی نیستند.

احتمالاً با ادامه اشاره به نشانه‌های نارضایتی کاربران، رتبه‌بندی سئوی سایت ضربه می‌بیند و این مسأله در طول زمان بهبود نمی‌یابد.

این مشکل نه تنها قابل پیشگیری است بلکه می‌توان با کمک به ربات‌های موتور جستجو در تمرکز بر صفحات فرود مطلوب، این روند را معکوس کرد.

استفاده از فایل‌های رکورد سرور یکی از بهترین روش‌های بهینه‌سازی سئو است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و نقش حیاتی مهمی دارد. این روش، هنگام استفاده صحیح، می‌تواند یک راهکار سئو بسیار موثر باشد.

سازگاری سیگنال

بات‌ها و الگوریتم‌های موتور جستجو به راحتی می‌توانند گیج شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، رتبه بندی سئو در وب سایت بدون هیچ دلیل واضحی انجام می شود.

ریدایرکت‌های ناخواسته ناکارآمد، کانونیک‌های نادرست، استفاده نامناسب از noindex، پیاده‌سازی اشتباه hreflang و دستورالعمل‌های robots.txt نادرست از میان دلایل فنی شایعی هستند که باعث شکست وب‌ سایت‌ها در جستجوی ارگانیک می‌شوند.

این تقریباً همیشه به دلیل راه‌حل‌های قدیمی و منسوخ است.

وب‌سایت‌ها موجودیت‌هایی در حال رشد و تغییر مداوم هستند، بنابراین پایداری سیگنال‌های سئو باید بررسی و تأیید شود تا از بروز مشکلات در حوزه‌های رقابتی جلوگیری شود.

پایداری سیگنال‌ها می‌تواند با استفاده از چندین ابزار سئو بررسی و اعتبارسنجی شود.

ابزارهایی مانند Botify، JetOctopus، Lumar، Oncrawl، Ryte و Screaming Frog اطلاعات جذابی ارائه می‌دهند در مورد محتوا و سیگنال‌های فنی وب‌سایت.

آنها می‌توانند نقطه شروع عالی برای اطمینان از پایداری سیگنال‌های سئو و رتبه‌بندی‌های طبیعی و در حال رشد باشند.

نتایج برتر زمانی به دست می‌آید که داده‌های کرال روی صفحه و خارج از صفحه به عنوان بخشی از چرخه معمولی حسابرسی سئو تجزیه و تحلیل می‌شوند.

اپراتورهای وب‌ سایت هوشمندانه این حسابرسی‌های دفاعی سئو را به استراتژی سئو جهانی خود معرفی می‌کنند.

تمرکز بر رشد ارگانیک پایدار

اکثریت قریب به اتفاق وب سایت های رتبه بندی شده دارای بک لینک های کمی هستند یا اصلا لینک ندارند. دید انها به سایر سیگنال های SEO مرتبط است.

شایان ذکر است که در حالی که رتبه صفحه اغلب به صورت انلاین ذکر می شود، برای بهینه سازی موتور جستجو مفید نیست.

ساخت بک لینک ها که از نظر PageRank قابل تصدیق است ممکن است با افزایش رتبه‌بندی سئو هماهنگ شود، اما قابل ارتباط نیست.

همانطور که می‌دانید، ایجاد لینک‌هایی که از نظر PageRank ارزش دارند، با خطرات و ریسک‌های جریمه دستی همراه است.

با این حال، تمرکز بر روی PageRank معمولاً از فرصت‌های بهتر، قابل اندازه‌گیری و پایدار برای رشد نمایش ارگانیک در سئو منحرف می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

دریافت تخفیفات ویژه و استثنائی!

برای دریافت تخفیفات ویژه ، مطالب جدید سایت ایمیل خود را وارد کنید.

0اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *