آیا در فکر ایجاد یک لیست ایمیل هستید، اما در مورد اینکه چرا به آن نیاز است شک دارید؟
بسیاری از وبلاگ نویسان و صاحبان کسب و کار زمانی که شروع به کار می کنند اهمیت ایجاد یک لیست ایمیل را درک نمی کنند.
با این حال، اکثر مردم معمولاً با دیدن تأثیری که لیست ایمیلها بر ترافیک و درآمد دیگران میگذارد، نظر خود را تغییر میدهند.
در این مقاله، دلایل مهمی که ایجاد یک لیست ایمیل (با مطالعات موردی واقعی) مهم است را به اشتراک خواهیم گذاشت. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید – به صورت گام به گام.
در این راهنمای کامل برای مبتدیان، موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:
-
لیست ایمیل چیست؟
-
چرا ایجاد یک لیست ایمیل مهم است
-
رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی ایمیلی
-
آنچه کارشناسان بازاریابی در مورد بازاریابی ایمیلی می گویند
-
برای شروع ساختن لیست ایمیل به چه چیزهایی نیاز دارید
-
چگونه بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنیم
-
چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم و مشترکین بیشتری بدست آوریم
-
یافتن راهبردها و منابع جدید فهرست سازی
تا پایان این مقاله، شما باید پاسخی برای تمام سوالات خود در مورد ایجاد لیست ایمیل داشته باشید.
لیست ایمیل چیست؟
فهرست ایمیل، فهرست خاصی از نامها و آدرسهای ایمیل افرادی است که به شما اجازه ارسال بهروزرسانیها و تبلیغات کسبوکارتان را دادهاند.
می توانید لیست ایمیل خود را در یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ بسازید و در مورد به روز رسانی وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا سایر خدمات تجاری خود، ایمیلی را برای همه ارسال کنید .
توصیه می کنیم برای شروع از Constant Contact یا Sendinblue استفاده کنید.
چرا ایجاد لیست ایمیل مهم است؟
با توجه به انجمن بازاریابی مستقیم، بازاریابی ایمیلی به طور متوسط 4300 درصد بازگشت سرمایه (ROI) برای مشاغل در ایالات متحده دارد.
از آنجایی که مشترکین ایمیل از وب سایت شما به لیست ایمیل شما ملحق شده اند و هویت خود را با کلیک کردن بر روی یک پیوند تأیید می کنند (دو انتخاب)، آنها به شدت به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. به همین دلیل است که آنها بیشتر به مشتریان نهایی تبدیل می شوند.
در تجارت ما، فهرست ایمیل 10 برابر بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی نرخ تبدیل دارد.
اگر به دلایلی فکر کنید که ایمیل را به یک کانال ارتباطی فوقالعاده قدرتمند تبدیل میکند، منطقی است:
1. ایمیل شخصی است
ایمیل به شما امکان می دهد وارد صندوق ورودی یک کاربر شوید. هیچ سیستم رتبه بندی وجود ندارد که دسترسی شما را محدود کند. بسیار مستقیم و شخصی است.
2. ایمیل هدفمند است
برای دریافت بهروزرسانیها از شما، یک کاربر فرمی را پر میکند تا در لیست ایمیل شما ثبتنام کرده و آدرس ایمیل خود را تأیید کند. کسی که این همه کار را انجام می دهد، آشکارا علاقه مند است که از شما بشنود، و آنها بسیار پذیرای پیام شما هستند.
3. ایمیل هدفمند است
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کاربر قبلاً به محصول یا محتوای شما علاقه نشان داده است. از آنجایی که از قبل میدانید آنها چه چیزی را دوست دارند، میتوانید پیشنهادات بسیار مرتبط را برای دریافت نتایج بهتر به آنها ارائه دهید. این تقسیم بندی نامیده می شود و در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.
4. شما مالک لیست ایمیل خود هستید
شما مالک فیس بوک، توییتر یا گوگل نیستید. زمانی که این پلتفرمها خطمشیهای خود را تغییر دهند، کمپینهای رسانههای اجتماعی و تلاشهای سئوی شما به هدر میرود. از طرف دیگر، شما مالک لیست ایمیل خود هستید و تحت تأثیر تصمیمات سایر مشاغل نیست.
5. ایمیل یک به یک است
افراد ایمیل را در حریم خصوصی صندوق ورودی خود می خوانند. پیام در جدول زمانی عمومی یا فید خبری نیست. آنها می توانند مستقیماً در خلوت و با اطمینان از شما سؤال کنند. این به ایجاد اعتماد و ارتباط کمک می کند.
6. افراد بیشتری چندین بار در روز از ایمیل استفاده می کنند
شاید شنیده باشید که فیسبوک 1.4 میلیارد و توییتر 100 میلیون کاربر فعال روزانه دارند. چیزی که شاید نشنیده باشید، تعداد افرادی است که هر روز از ایمیل استفاده می کنند.
هر کاربر اینترنتی حداقل یک حساب ایمیل دارد. تحقیقات اخیر انجام شده توسط Radicati نشان داد که 3.8 میلیارد حساب ایمیل فعال وجود دارد. این نیمی از جمعیت زمین است.
دقیقاً به همین دلیل است که هر تجارت هوشمند در جهان یک لیست ایمیل دارد.
برندهای بزرگ مدتها پیش این درس را آموختهاند و به همین دلیل است که هزاران دلار برای کمپینهای رسانههای اجتماعی خرج میکنند تا افراد را وادار به ثبت نام در لیست ایمیلهای خود کنند.
آنها میدانند که بازاریابی ایمیلی بهترین سرمایهگذاری بلندمدت با بازدهی بسیار بالاتر است، زیرا مردم پیام خود را با هزینه بسیار کم برای مدت زمان طولانیتری دریافت میکنند.
رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی ایمیلی
حالا احتمالاً دارید فکر می کنید، یک دقیقه صبر کنید. در مورد رسانه های اجتماعی چطور؟
در واقع، چندین بار از ما پرسیده شده است که آیا بازاریابی ایمیلی با تسلط بر همه چیز توسط رسانه های اجتماعی مرده نیست؟
بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که قبل از ایجاد حساب کاربری به اطلاعاتی که توییتر و فیس بوک از شما می پرسند نگاه کنید:
بله، این یک آدرس ایمیل است.
این شرکت ها می دانند که ایمیل ها مستقیم ترین و مطمئن ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریانشان است.
حتی اگر با استفاده از شماره تلفن خود ثبت نام کنید، آنها همچنان آدرس ایمیل شما را برای کمک به یافتن دوستان، گزینه های بازیابی رمز عبور و مهمتر از همه برای ارسال پیام های ایمیل هدفمند به شما می خواهند.
در اینجا نمایی از برگه اجتماعی در صندوق ورودی یک کاربر معمولی Gmail است.
همه این ایمیلها از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بزرگ هستند، بنابراین میتوانند شما را با محتوای پلتفرم خود درگیر کنند و شما را وادار کنند که دوباره از برنامه یا وبسایت آنها بازدید کنید.
همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال ایجاد یک لیست ایمیل هستند زیرا صاحبان کسب و کار هوشمندی هستند. این به ارزش گذاری آنها در هنگام فروش کسب و کارشان کمک می کند.
در حالی که رسانه های اجتماعی راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما هستند، مهم است که ماهیت به موقع پلت فرم های رسانه های اجتماعی را در نظر داشته باشید.
می آیند و می روند.
چندی پیش ما MySpace، FriendFeed، Google Buzz، Plurk و تعداد بیشماری دیگر را داشتیم. اکثر آنها یا الان ازبین رفته اند یا وجودشان فایده ای ندارد.
امروز ما فیسبوک و توییتر را داریم که برجسته هستند، اما همه از این پلتفرم ها لذت نمی برند. برخی از افراد اینستاگرام، پینترست، واتس اپ، اسنپ چت، لینکدین و غیره را ترجیح می دهند.
اساساً کاربران شما در همه جا در پلتفرم های مختلف حضور دارند. اما مطالعات نشان می دهد که حداقل 91 درصد از مصرف کنندگان ایمیل خود را به صورت روزانه چک می کنند.
ما نمی گوییم که رسانه های اجتماعی مهم نیستند. این است و شما باید از هر فرصتی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید.
با این حال، باید زمان و تلاش بیشتری را صرف کاری کنید که نتایج بالاتری را تضمین کند.
کارشناسان در مورد ایجاد لیست ایمیل چه می گویند؟
فقط حرف ما را قبول نکنید، به آنچه همه کارشناسان برتر بازاریابی در مورد بازاریابی ایمیلی می گویند گوش کنید:
از بین تمام کانال هایی که من به عنوان یک بازاریاب آزمایش کردم، ایمیل به طور مداوم از بیشتر آنها بهتر عمل می کند.
– نیل پاتل – Crazy Egg و QuickSprout
دریافت یک آدرس ایمیل اولین قدم مهم برای فهمیدن اینکه خواننده من کیست و امیدوارم در آینده به نوعی مشتری من باشد.
– جو پولیزی – موسس موسسه بازاریابی محتوا
اگر لیست ایمیل درست نمی کنید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.
– درک هالپرن – بنیانگذار Social Triggers
ایمیل قابل پیش بینی ترین محرک رشد و فروش در کسب و کار ما است. من بازاریابی ایمیلی را به سایر کانال های ترافیک ترجیح می دهم.
– سید بلخی – بنیانگذار WPBeginner
بسیاری از بازاریابان خبره می گویند بزرگترین اشتباهشان این بود که در ابتدای راه اندازی لیست ایمیلی درست نکردند.
با تمام دلایل بالا، امیدواریم متقاعد شده باشید که ایجاد یک لیست ایمیل برای همه مشاغل مهم است.
اکنون ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانم یک لیست ایمیل بسازم ؟
این ما را به بخش بعدی می برد.
برای شروع ساختن یک لیست ایمیل به چه چیزی نیاز دارید؟
تا به حال، می دانید که چرا ساختن یک لیست ایمیل بسیار مهم است و چرا نادیده گرفتن آن می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.
بنابراین بیایید نگاهی به آنچه برای شروع ساختن لیست ایمیل خود نیاز دارید بیاندازیم.
3 چیزی که برای ایجاد یک لیست ایمیل نیاز دارید:
- یک وب سایت یا وبلاگ
- یک سرویس ایمیل مارکتینگ.
- فرم های انتخاب کردن با تبدیل بالا
تنظیم هر سه این موارد نسبتاً آسان است و هیچ یک از آنها به مهارت های برنامه نویسی یا طراحی نیاز ندارند.
به خاطر این مقاله، ما فقط بر دو مورد آخر لیست تمرکز خواهیم کرد. اگر هنوز وبسایت یا وبلاگ ندارید، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه راهاندازی وبلاگ یا نحوه طراحی وب سایت ببینید .
انتخاب بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ
هزاران خدمات ایمیل مارکتینگ وجود دارد. اغلب مبتدیان از گزینه رایگان برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند که قابل درک است. با این حال، برخی از این سرویس های رایگان بهترین نیستند. چرا؟
برخی از پلتفرمها به اشتباه خود را به عنوان «خدمات بازاریابی ایمیلی» میشناسند، در حالی که در واقع تنها چیزی که ارائه میدهند اشتراک وبلاگ رایگان از طریق ایمیل است.
این به کاربران شما این امکان را می دهد که هر بار که یک پست وبلاگ جدید منتشر می کنید، یک به روز رسانی ایمیل دریافت کنند.
اما این ایمیل مارکتینگ واقعی نیست. در اینجا برخی از معایب استفاده از سرویس اطلاع رسانی رایگان وبلاگ آورده شده است:
معایب سرویس های اطلاع رسانی ایمیلی رایگان
- شما نمی توانید خبرنامه های ایمیل خصوصی ارسال کنید. برای ارسال ایمیل، باید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید، به این معنی که اطلاعاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید ابتدا باید در دسترس عموم قرار گیرد.
- شما نمی توانید پیام ایمیل را شخصی سازی کنید. اغلب بدون نام تجاری یا شخصی سازی، در قالب یکسان ارائه می شود.
- شما نمی توانید مشترکین را بر اساس علایق، جمعیت شناسی یا نوع محتوا دسته بندی کنید.
- هیچ گزارشی وجود ندارد. شما نمی دانید چند نفر ایمیل را دریافت کرده اند، چند درصد از کاربران آن را باز کرده اند و چند نفر از آنها روی لینک های شما کلیک کرده اند.
- اگر بعداً سعی کردید به یک سرویس پولی منتقل شوید، کاربران شما باید اشتراک خود را مجدداً تأیید کنند. بسیاری از آنها این کار را انجام نمی دهند و در نهایت مشترکین خود را از دست خواهید داد.
به همین دلیل است که ما همیشه توصیه می کنیم از همان ابتدا از یک سرویس ایمیل مارکتینگ حرفه ای استفاده کنید.
بله، آنها هزینه کمی دارند، اما آنها سرمایه گذاری در کسب و کار شما هستند که بازده هنگفتی دارند.
مزایای خدمات ایمیل مارکتینگ حرفه ای عبارتند از:
- می توانید ایمیل های انبوه خصوصی را برای مشترکین خود ارسال کنید.
- می توانید فعالیت مشترک را ببینید و مشترکین خود را بر اساس اقداماتی که انجام می دهند گروه بندی کنید.
- میتوانید تستهای تقسیم A/B را اجرا کنید تا ببینید که کدام خط موضوع ایمیل، محتوا و پیشنهادها با مشترکین شما بهتر کار میکنند.
- با ابزارهای گزارش دهی، می توانید ببینید که از کدام کشور بیشترین مشترک را دارید. میتوانید تنظیمات برگزیده منطقه زمانی خود را تنظیم کنید و ایمیلها را در زمان مناسب ارسال کنید.
- آخرین مزیت ، اما قطعا مهمترین، این است که میتوانید آدرس ایمیل همه مشترکین خود را ببینید.
صدها سرویس بازاریابی ایمیلی حرفه ای در دسترس هستند. برای اینکه کار را برای شما آسان کنیم، فهرستی از بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ را بر اساس سهولت استفاده، مقرون به صرفه بودن، ویژگی ها و عملکرد گردآوری کرده ایم.
برای کسب و کارهای کوچک، ما استفاده از Constant Contact را توصیه می کنیم زیرا آنها یکی از بزرگترین خدمات بازاریابی ایمیلی در جهان هستند.
آنها یک آزمایش 30 روزه رایگان ارائه می دهند. این به شما زمان زیادی برای تنظیم و مشاهده نتایج می دهد. در پایان 30 روز، لیست ایمیل شما احتمالاً هزینه خود را پرداخت می کند (هزینه 9 دلار در ماه).
اگر به دنبال چیز پیشرفتهتری هستید که شامل اتوماسیون بازاریابی قدرتمند باشد، توصیه میکنیم از HubSpot ، Sendinblue یا ConvertKit استفاده کنید . هر دوی آنها در بین صاحبان مشاغل بسیار محبوب هستند و همچنین دارای نسخه آزمایشی رایگان هستند.
هنگامی که با یک سرویس ایمیل مارکتینگ ثبت نام کردید، گام بعدی این است که فرمهای ثبت نام را به وبسایت خود اضافه کنید تا به کاربران خود اجازه اشتراک داشته باشید.
لیست ایمیل خود را افزایش دهید و مشترکین بیشتری بدست آورید
آیا می دانستید که بیش از 70 درصد از بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را رها می کنند هرگز باز نمی گردند؟ درست است، کافی است به گوگل آنالیتیکس خود نگاه کنید و درصد بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی را مشاهده کنید.
به همین دلیل است که شما باید هر بازدیدکننده وب سایت را قبل از خروج به یک مشترک ایمیل تبدیل کنید، بنابراین می توانید برای بازگرداندن آنها پیام های مرتبط ارسال کنید.
یک کاربر اینترنتی به طور متوسط فقط چند ثانیه به یک وب سایت نگاه می کند. این به شما زمان بسیار کمی برای درگیر کردن آنها می دهد. اگر فرم های ثبت نام ایمیل شما قابل توجه نباشد، کاربران بدون عضویت در وب سایت شما را ترک خواهند کرد.
بزرگترین اشتباهی که میبینیم مبتدیان مرتکب میشوند، قرار ندادن استراتژیک فرمهای انتخابی با تبدیل بالا است.
برخی از تم های وردپرس با ویجت های نوار کناری داخلی ارائه می شوند، اما به همان اندازه تبدیل نمی شوند.
سرویس ایمیل مارکتینگ شما ممکن است کدهایی را نیز در اختیار شما قرار دهد تا در موضوع خود جاسازی کنید، اما لازم است بدانید که چگونه کدنویسی کنید.
کاربرد پلاگین OptinMonster
به همین دلیل است که ما به کاربران خود توصیه می کنیم از OptinMonster استفاده کنند . این قدرتمندترین نرم افزار بهینه سازی تبدیل است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان وب سایت را که رها می کنند به مشترکین و مشتریان تبدیل کنید.
با افزونه وردپرس خود، می توانید به راحتی یک لیست ایمیل با OptinMonster بسازید .
انواع فرم های ثبت نام OptinMonster
بهجای افزودن فرمهای کسلکننده ثبتنام به نوار کناری خود، میتوانید به راحتی فرمهای انتخابی با تبدیل بالا مانند پنجرههای بازشو، نوارهای سرصفحه و پاورقی شناور، جعبههای اسلاید در اسلاید، تشکهای خوشامدگویی تمام صفحه، فرمهای درون خطی و موارد دیگر ایجاد کنید.
اما چیزی که OptinMonster را واقعا قدرتمند می کند، ویژگی های اتوماسیونی و شخصی سازی است.
OptinMonster به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار فرم های مختلف انتخاب را بر اساس اینکه کاربر از کجا آمده است، از کدام صفحه بازدید می کند و آنچه در وب سایت شما انجام می دهد، نشان دهید.
به عنوان مثال، ویژگی Exit-Intent® رفتار ماوس کاربران شما را ردیابی میکند و در لحظهای که میخواهند از آنجا خارج شوند، یک فرم انتخاب هدفمند را به آنها نشان میدهد. این به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان را به مشترک تبدیل کنید.
به همین دلیل است که اینفلوئنسرهایی مانند مایکل هایت، نیل پاتل و اگزمینر رسانه های اجتماعی از exit-intent در وب سایت های خود استفاده می کنند. این به Social Media Examiner کمک کرد تا در 7 ماه بیش از 95000 مشترک جدید اضافه کند.
Nicolas Gagne، صاحب یک کسب و کار کوچک، Constant Contact را با یک گزینه خروجی واحد ترکیب کرد تا لیست ایمیل خود را تا 500٪ افزایش دهد. این به او کمک کرد تا درآمد خود را از فروشگاه آنلاین خود سه برابر کند.
هزاران مطالعه موردی و بررسی های OptinMonster وجود دارد که می توانید آنها را نیز بخوانید.
امروز با OptinMonster شروع کنید
توجه: OptinMonster توسط بنیانگذار WPBeginner ، راه اندازی شد ، زیرا او می خواست مشترکان ایمیل بیشتری را سریعتر دریافت کند. این به ما کمک کرد تا ثبت نام ایمیل خود را تا 600٪ افزایش دهیم. به دلیل درخواست های زیاد، ما این ابزار را برای عموم منتشر کردیم و در حال حاضر، این نرم افزار پیشنهادی ترین نرم افزار تولید سرنخ در بازار است.
به غیر از OptinMonster، ابزار دیگری که می توانید برای رشد سریع لیست ایمیل و فالوورهای رسانه های اجتماعی خود به طور همزمان استفاده کنید، استفاده از یک پلاگین هدیه ویروسی مانند RafflePress است .
این به شما امکان می دهد از هدایا استفاده کنید تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را به سفیران برند تبدیل کنید. در نتیجه، بدون خرید تبلیغات کلیکی، ترافیک، مشترکین ایمیل و تعامل رسانه های اجتماعی بیشتری دریافت می کنید.
آن را امتحان کنید.
فهرست راهبردها و منابع ساخت
داشتن ابزار مناسب بسیار مهم است، اما دانستن نحوه استفاده صحیح از آنها چیزی است که بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.
در استراتژی بازاریابی ایمیلی، مهمترین چیزی که باید برنامه ریزی کنید، تقسیم بندی است.
تقسیم بندی لیست ایمیل چیست؟
بخش بندی لیست ایمیل فرآیند گروه بندی مشترکین شما است، بنابراین می توانید ایمیل های خود را بر اساس علاقه شخصی سازی کنید.
این به شما کمک می کند تا نرخ باز و نرخ کلیک بالاتری داشته باشید. این راهنمای قطعی برای بازاریابی ایمیلی دارای تمام اطلاعاتی است که شما برای تقسیم بندی لیست ایمیل خود مانند یک حرفه ای نیاز دارید.
اگر می خواهید شروع به رشد سریع لیست ایمیل خود کنید، ترفندهای آزمایش شده و آسان ما را برای رشد سریعتر لیست ایمیل خود مشاهده کنید .
اگر مطمئن نیستید که چگونه یک فرم Opt-in ایجاد کنید، پس این چک لیست 63 نقطه ای را برای ایجاد یک فرم optin با تبدیل بالا ببینید.
ارتقای محتوا، فرمهای انتخابی با بالاترین تبدیل هستند.
این تکنیکی است که در آن شما محتوای جایزه را در پایان پست های وبلاگ محبوب خود ارائه می دهید. اینها معمولاً 5 برابر بیشتر از یک انتخاب معمولی تبدیل می شوند.
در اینجا چند ایده برای ارتقای محتوا وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید. ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه استفاده موثر از ارتقاء محتوا در وردپرس داریم .
راههای مختلفی برای جذب سرنخهای ایمیل وجود دارد، و ما در راهنمای مبتدیان خود برای تولید سرنخ در وردپرس به تفصیل آنها را توضیح دادهایم .
نتیجه گیری
مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، چه نوع وب سایتی دارید یا در چه صنعتی هستید.
اگر وبسایتی دارید و میخواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان بازگشتی تبدیل کنید، باید آنها را در لیست ایمیل خود قرار دهید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید که چرا ساختن یک لیست ایمیل مهم است و به شما کمک کرده است که با پای درست شروع کنید.
همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد یکپارچه سازی سئو (SEO) و سفر مشتری در بازاریابی اینترنتی چند کاناله خود مشاهده کنید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در صفحه اینستاگرام ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توئیتر و فیس بوک پیدا کنید .