خدمات IT هزاره سوم مشاوره ، طراحی ، توسعه شبکه ، سایت ، سئوی خود را به ما بسپارید.
اخبار زیرساخت ابری

روی آوردن سازمان ها به زیرساخت های ابری با سرویس دهندگان متعدد

تحقیقات فورستر نشان می‌دهد که سازمان‌ها نمی‌خواهند فقط به یک زیرساخت ابری اکتفا کنند. اکثر شرکت ها قصد دارند بودجه ابری را گسترش دهند و تعداد سرویس دهندگان فضای ابری خود را افزایش دهند.

روی آوردن سازمان ها به زیرساخت های ابری با سرویس دهندگان متعدد | خدمات IT هزاره سوم
0اشتراک گذاری

تحقیقات فورستر نشان می‌دهد که سازمان‌ها نمی‌خواهند فقط به یک زیرساخت ابری اکتفا کنند.

اکثر شرکت ها قصد دارند بودجه ابری را گسترش دهند و تعداد سرویس دهندگان فضای ابری خود را افزایش دهند.

article cover

خدمات زیرساخت ابری عمومی در زمینه پذیرش در جامعه فناوری پیشرو هستند، اما  سرویس های ابری داخلی و میزبانی هاست خصوصی نیز بر اساس تحلیل اخیری از فورستر پیشرفت خوبی دارند.

از بین بیش از ۲,۰۰۰ تصمیم‌گیرنده از شرکت‌های بزرگ که به نظرسنجی سال ۲۰۲۳ فورستر که در زمینه زیرساخت ابری پاسخ داده بودند،

۹۴٪ گفتند که از زیرساخت ابری عمومی استفاده کرده یا قصد دارند استفاده کنند.

با این حال، ۹۳٪ و ۹۰٪ به ترتیب در مورد زیر ساخت های ابری داخلی خصوصی و میزبانی هاست خصوصی استقبال کردند.

در یک نظرسنجی جداگانه، در زمینه های امنیت سایبری ، ذخیره‌سازی، ثبت/نظارت و شبکه‌سازی به عنوان برترین فناوری‌ها بودند که افراد پاسخ‌دهنده گفتند که قبلاً از نسخه ابری استفاده کرده یا قصد دارند استفاده کنند (بیش از ۹۰٪ در هر دسته).

با این حال، اکثریت بزرگی همچنین گفتند که از برنامه‌های کانتینرهای ابری و کوبرنتیز که ابری هستند استفاده کرده یا قصد دارند استفاده کنند.

لی سوستار، یک تحلیلگر اصلی در فورستر، به IT Brew گفت

که نتایج نشان می‌دهند که سرویس ابری اکنون به عنوان استاندارد در دنیای سازمان ها شناخته می‌شود،

حتی برای سازمان‌هایی که به طور فراوان از روند ها و ساختارهای داخلی استفاده می‌کنند.

سوستار گفت: “همه چیز در حال پیشروی به سمت استفاده از زیرساخت های ابری است.

حتی برای سازمان‌هایی که دارای تعداد زیادی مرکز داده، شاید مین‌فریم‌ها یا دیگر انواع زیرساخت‌های قدیمی هستند،

زیر ساخت ابری به عنوان ساختار  پیش‌فرض به کار برده می شود.

بر اساس این گزارش، حدود هشت نفر از ده پاسخ دهنده گفتند که Kubernetes را در زیرساخت های ابری پابلیک یا خصوصی یا در ادج پذیرفته اند یا برای استفاده از آن برنامه ریزی کرده اند.

بر اساس اظهارات سوستار:

“از نظر رشد، این یک فناوری نسبتاً جدید است. استفاده از این ساختار ها برای شرکت‌ها،بیانگر آمار شگفت انگیزی است.

همچنین فارستر اعلام کرد که در یک نظرسنجی بیش از ۱۳۰۰ مدیر ابر شرکتی با سابقه مدیر یا بالاتر، ۷۷٪ گفتند که انتظار دارند بودجه‌های خود برای ابر خصوصی داخلی در سال ۲۰۲۴ به صورت سالانه افزایش یابد.

سه نفر از هر چهار نفر همین موضوع را در مورد ابر عمومی گفتند.

از جمله افرادی که انتظار داشتند که بودجه‌های ابر عمومی خود افزایش یابد، ۶۵٪ گفتند که هزینه اضافی احتمالاً منجر به افزایش تعداد ارائه‌دهندگان خدمات (به عبارت دیگر، رفتن به یا گسترش چندابره) خواهد شد.

دلایل افزایش اقبال به سمت زیرساخت های ابری

بر اساس گزارش فارستر، دلایل برتر برای افزایش سرمایه‌گذاری در ابر عمومی شامل اطمینان از اطلاعات/مقررات (43٪)، انعطاف پذیری و توانایی بالا (40٪) و قابلیت سازگاری و تغییر پذیری (39٪) بود.

به گفته سوستار، صنایع با نظارت شدید مانند بانکداری و سازمان‌های دولتی بزرگ از ساختارهای چند ابری برای کاهش خطر تمرکز فروشنده استفاده می‌کنند.

سرانجام، تحقیقات فورستر نشان داد که ۵۶٪ از شرکت‌کنندگان از سرویس دهنده اصلی ابری عمومی خود راضی هستند،

در حالی که ۳۱٪ دیگر در حال ارزیابی یا برنامه‌ریزی برای استفاده از محصولات متفاوت از همان سرویس دهنده هستند.

فقط ۱۲٪ گفتند که قصد دارند به یک سرویس دهنده جدید مهاجرت کنند.

دلایل عدم تغییر سرویس دهنده زیر ساخت های ابری  در سازمان ها

آمار پایین تغییر سرویس از طرف سازمان ها ممکن است در  ارتباط با “گرایش به زیرساخت های ابری” یا مشکلاتی که ناشی از  انتقال فناوری ها و راه حل های فعلی  به وجود می آید و این امر می‌تواند بر فواید انتقال به سرویس دیگر  غلبه کند، باشد.

CIO Dive توجه داشت که این عوامل ممکن است شامل هزینه‌های خروج، بازسازی برنامه‌ها و آموزش مجدد نیروی کار باشد.

عوامل دیگری که ممکن است موجب پایبندی به ابر شوند، می‌توانند شامل روش‌های خدمات سرویس دهنده ها باشند که مشتریان را با سرویس ها متعدد محدود و در انحصار میگیرند،

یا کمبود استعداد مهندسی ابر، که باعث می شود کسب تخصص برای سیستم عامل های خاص دشوارتر شود.

سوستار گفت که این اعداد ممکن است این واقعیت را منعکس کند که سرویس دهندگان ابر تمایل دارند بسیار بزرگتر از مشتریان خود باشند.

“شما از مقیاس و توانایی‌های زیادی که نمی‌توانستید با همان مقدار پول در مرکز داده خود به دست آورید، بهره‌مند می‌شوید، بنابراین این خیلی جذاب است”،

سوستار گفت. “اما در همین حال، یک سوال وجود دارد مثل اینکه، ‘آیا آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که اگر نیاز به کمک داشته باشیم، در دسترس باشند؟'”

4.7/5 - (3 امتیاز)

دریافت تخفیفات ویژه و استثنائی!

برای دریافت تخفیفات ویژه ، مطالب جدید سایت ایمیل خود را وارد کنید.

0اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *