خدمات IT هزاره سوم مشاوره ، طراحی ، توسعه شبکه ، سایت ، سئوی خود را به ما بسپارید.
سئو موتورهای جستجو هاست

میزبانی وب و هاست برای سئو (SEO) چرا مهم است؟

یک میزبانی وب و هاست عالی نمی‌تواند وب‌سایت شما را در بالای نتایج جستجو قرار دهد، اما یک پیش‌نیاز برای نتایج قوی در سئوی سایت (SEO) است.

میزبانی وب و هاست برای سئو (SEO) چرا مهم است ؟
0اشتراک گذاری

میزبانی وب  و هاست برای سئو (SEO) چرا مهم است ؟ یک میزبانی وب و هاست عالی نمی‌تواند وب‌سایت شما را در بالای نتایج جستجو قرار دهد، اما یک پیش‌نیاز برای نتایج قوی در سئوی سایت است. دلیل این امر به شرح زیر است.

ایا می خواهید یک راه اسان برای سرعت بخشیدن و بهبود عملکرد کلی وب سایت خود بیابید؟

سرمایه گذاری در میزبانی وب و هاست خوب

دیگر برای هیچ شرکتی ندانستن لزوم داشتن هاست مناسب  بهانه‌ای خوبی برای استفاده از میزبان وب ارزان پذیرفته نیست.

عملکرد وب سایت یک عنصر حیاتی است که می تواند به بهبود رتبه بندی، ترافیک و ضریب تبدیل شما کمک کند.

در این مطلب همه چیزهایی را که باید در مورد اینکه چرا میزبانی وب برای سئو (SEO) مهم است، توضیح داده می شود.

میزبانی وب سایت یا هاست چیست ؟

یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب سایت یا میزبانی هاست ، سرویسی است که فناوری مورد نیاز برای دیده شدن یک وب‌ سایت در اینترنت را ارائه می‌دهد.

به عنوان پایگاه اصلی وب‌سایت خود، میزبان وب را تصور کنید. وب‌سایت‌ها یا صفحات وب روی کامپیوترهای ویژه‌ای به نام سرورها ذخیره می‌شوند، و از طریق سرور، صفحات وب‌شما به مرورگرهای اینترنت متصل و ارسال می‌شوند.

بنابراین، زمانی که کاربران می‌خواهند وب‌سایت شما را مشاهده کنند، کافی است آدرس یا دامنه وب‌سایت شما را در مرورگر خود تایپ کنند.

هنگام طراحی وب سایت، شرکت ها معمولا زمان و منابع زیادی را در طراحی، توسعه، بازاریابی دیجیتال و سئو سرمایه گذاری می کنند.

اما یک هاست عالی برای سئو یکی از زمینه‌هایی است که معمولاً به دور از ذهن باقی می‌ماند.

اگر مایل به سرمایه‌گذاری هستید برای اینکه اطمینان حاصل کنید از اینکه وب‌سایت به خوبی طراحی شده است و ترافیک مناسب نیز به آن جلب می‌شود، چرا اطمینان حاصل نمی‌کنید که وب‌سایت واقعی نیز سریع، دارای سرعت لودینگ بالا و انعطاف‌پذیر باشد؟

استفاده از یک میزبان وب با کیفیت بالا می تواند نرخ تبدیل شما را همراه با سایر مزایای مفید به حداکثر برساند.

چگونه میزبانی وب به کسب و کارها سود می دهد؟

اگر می‌خواهید وب‌سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید، آن‌گاه به یک میزبان وب نیاز خواهید داشت. اگرچه معمولاً میزبانی وب از ذهن مدیران کسب و کارها به دور خواهد بود، اما برای حضور آنلاین شما بسیار حیاتی است.

یک میزبانی هاست قابل اعتماد می تواند مزایای متنوعی را برای شرکت شما فراهم کند، مانند:

  • بهبود عملکرد سایت
  • مدیریت داده های موثر.
  • امنیت پیشرفته
  • زمان اپتایم بالا

به طور خلاصه، سرمایه گذاری در یک میزبان وب قابل اعتماد عاقلانه است و باید به رشد کسب و کار شما کمک کند.

ویژگی های مورد انتظار از ارائه دهندگان میزبانی

میزبان‌های وب خدماتی بیش از ارائه خدمات میزبانی وب برای کسب‌وکارها باید ارائه دهند. شرکت‌های میزبانی هاست خدمات متعددی را ارائه می‌دهند که اطمینان می‌دهند صاحبان کسب و کار ، تمرکزشان  تنها روی زمان و انرژی صرف شده بر روی کسب‌وکار خود باشد و تجربه‌ای بی‌دردسر برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

در زیر ویژگی‌هایی را که از یک ارائه‌دهنده میزبانی وب خوب انتظار دارید، معرفی می‌کنیم:

حساب های ایمیل: ارائه دهندگان میزبانی وب از کاربران می خواهند نام دامنه خود را ایجاد کنند. نام دامنه و حساب های ایمیل یکی از ویژگی های ارائه شده خواهد بود.
دسترسی FTP:پروتکل FTP به شما اجازه می دهد فایل ها را از یک کامپیوتر محلی به سرور وب اپلود کنید. وب سایت شما با استفاده از این ویژگی که فایل ها از کامپیوتر  مستقیما به سرور انتقال داده می شوند از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود، دسترسی به FTP برای توسعه دهندگان وب بسیار مهم است.
پشتیبانی وردپرس: تقریبا نیمی از طراحی وب سایت های موجود در اینترنت توسط وردپرس انجام می شود، یک راه مناسب برای ایجاد و مدیریت محتوای وب سایت شما است.
بهبود امنیت سایت : بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی هاست ، در حال حاضر گواهینامه های SSL را با خدمات میزبانی خود ارائه می دهند.

محبوب ترین های میزبانی وب

شرکت های میزبانی وب محبوب عبارتند از:

  • GoDaddy
  • خدمات وب امازون
  • پلتفرم ابری گوگل (Google Cloud Platform)
  • 1&1 IONOS 1&1 یونیک
  • HostGator
  • Bluehost
  • Online Hetzner
  • DigitalOcean
  • Liquid Web
  • WP Engine

چرا میزبانی وب و هاست برای سئوی سایت (SEO) مهم است؟

هنگامی که گوگل هدفش ارائه بهترین نتایج ممکن برای کاربرانش است زمان بهینه‌سازی موتورهای جستجو فرا می‌رسد.

این به این معنی است که یک میزبان وب قوی و قابل اعتماد مکمل ، پایه و اساس تلاش های سئو (SEO) شما را ایجاد می کند.

گوگل به عوامل متعددی نگاه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کاربر پس از استفاده از موتور جستجوی آن تجربه مثبتی داشته باشد. وب‌سایت‌هایی که با سرعت بالاتر و تجربه کاربری بهبود یافته تری دارند، می‌توانند رتبه‌بندی خود را افزایش دهند.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از تمرکزهای اصلی تقریباً تمامی کسب و کارها و برندها امروز است. همه می‌خواهند وب‌سایت خود را در صفحه اول گوگل برای جستجوهای مرتبط نشان دهند.

وب‌ سایت‌ هایی که نتوانند در صفحه اول گوگل رتبه بگیرند، احتمالاً اقبالی برای نمایش به مشتریان ندارند. همانطور که معمولاً گفته می‌شود، “بهترین مکان برای پنهان کردن یک وب‌سایت، صفحه دوم گوگل است.”

سه دلیل اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا میزبانی وب برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد: سرعت، امنیت و موقعیت مکانی.

1.سرعت

از منظر عملی، سرعت یک عامل بسیار مهم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است.

یک میزبان وب کند و ارزان باعث ایجاد یک وب‌سایت کند می‌شود. اثر متقابل آن این است که منجر به رتبه‌بندی ضعیف، ترافیک ارگانیک کم و سهمیه کمی از سرنخ‌ها خواهد شد.

راه حل چیه؟

یک میزبان وب و هاست خوب سرعت بالایی خواهد داشت که زمان بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهد.

هنگام تعیین سرعت بارگذاری یک وب سایت در سال 2022، یک وب سایت همیشه باید تا حد ممکن سریع باشد. معیار گوگل برای زمان ایده ال برای سرعت تلفن همراه دو ثانیه یا کمتر است.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که میانگین زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها در حالت موبایل حدود 4.5 ثانیه بود. برای 20٪ از صفحات فرود مورد تجزیه و تحلیل در حالت موبایل، محتوای بصری بیش از 6.6 ثانیه زمان برای بارگذاری شود.

با توجه به اینکه سرعت با درآمد هم‌ارتباط است، این هنوز خیلی کند است.

ابزارهای اندازه گیری سرعت صفحه

نیاز به اندازه‌گیری سرعت صفحات خود دارید؟ از این ابزارهای مفید استفاده کنید:

  • Google Page Speed Insights
  • GTMetrixGTMetrix
  • Pingdom

معیارهای هدف برای وب‌سایت‌ها

گزارش از ویتال‌های اصلی وب (Core Web Vitals) ، نشان می‌دهد که صفحات وب شما چگونه بر اساس داده‌های استفاده شده در دنیای واقعی که به عنوان “داده‌های میدانی” هم نامیده می شود. ، اجرا می‌شوند.

با ویتال‌های اصلی وب (Core Web Vitals) ، عملکرد URL به وسیله وضعیت، نوع معیار و گروه URL نشان داده می‌شود.

 

ویتال‌های اصلی وب (Core Web Vitals) بر اساس سه معیار استوارند:

 

LCP (Largest Contentful Paint): این معیار میزان زمانی را نشان می‌دهد که برای ارائه کردن بزرگترین عنصر محتوای قابل مشاهده در نقطه دید از لحظه‌ای که کاربر درخواست URL را می‌دهد، طول می‌کشد.

بزرگترین عنصر محتوا معمولاً یک تصویر یا ویدئو، یا متن بلوک بزرگ است. این معیار مهم است زیرا به کاربر اطلاع می‌دهد که URL در حال بارگیری است.

FID (First Input Delay): این معیار زمانی را نشان می‌دهد که از زمانی که کاربر با وب‌سایت تعامل می‌کند و با کلیک روی لینک شروع می‌کند تا زمانی که مرورگر به این عمل پاسخ می‌دهد.

این معیار اهمیت دارد زیرا زمانی است که صفحه قابل تعامل می‌شود.

CLS (Cumulative Layout Shift): این معیار مجموع کلیه تغییرات طرح برای هر تغییر طرح غیرمنتظره را اندازه‌گیری می‌کند. این فرآیند طی تمام زمان لودینگ صفحه رخ می‌دهد.

اندازه‌گیری می‌تواند از صفر، که به معنای عدم تغییر است، تا هر عدد مثبتی باشد.

بقیه اعداد نشان می دهد که چقدر طرح تغییر می کند. این معیار اهمیت دارد زیرا اگر کاربر در حال تعامل با وب‌سایت باشد و تغییراتی در طرح رخ دهد، تجربه کاربری ناخوشایندی را برای او ایجاد می‌کند.

2.امنیت

بدون یک سیستم امنیتی قوی برای وب‌سایت شما، ممکن است با مشکلات مخربی مانند هکرها، صفحات اسپم و لینک‌های پشتیبانی جعلی مواجه شود.

تمام این موارد می‌توانند به رتبه‌بندی شما در گوگل آسیب بزنند و  پتانسیلی برای یک manual action شود.

همچنین خطر آلوده شدن وب‌سایت شما به نرم‌افزارهای مخرب وجود دارد، که به طور بالقوه می تواند منجر به قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه موتورهای جستجو یا نشان دادن هشدار امنیتی در نتایج جستجو شود.

اگر از یک میزبانی هاست با یک سیستم امنیتی قوی استفاده نکنید، ممکن است تأثیرات منفی بر فعالیت های سئو شما داشته باشد.

یکی از ویژگی هایی که ارائه دهندگان میزبانی وب ممکن است ارائه دهند یک لایه  امن (SSL) است. این یک گواهی امنیتی است که تکنولوژی استاندارد برای حفظ اتصال اینترنت امن را داراست.

یکی دیگر از مزایای قوی بودن امنیت، از پشتیبانی فنی قابل اعتماد و خدمات مشتری است. به عنوان یک شرکت، شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که میزبان وبی که استفاده می‌کنید، پشتیبانی فنی با کیفیت بالا و خدمات مشتری دارد.

اگر چیزی خیلی کند باشد یا سایت خراب شود، می توانید ان را سریع و کارامد حل کنید. یک تیم پشتیبانی فنی و پشتیبانی قوی، هر گونه نگرانی یا وحشت را در صورت خراب شدن سایت شما کاهش می دهد.

3.موقعیت مکانی

مکان یک عامل مهم در سئوی وب سایت شما است. موتورهای جستجو در هنگام جستجوی نتایج بهینه ، سیگنال های مبتنی بر مکان را در نظر می گیرند.

چند سوال که باید در نظر بگیرید:

-کاربر کجاست؟
-کسب و کار کجاست؟
-سایت در کجا قرار دارد؟

همه این دلایل عملی برای انتخاب مکان میزبانی وب‌سایت شما می‌باشند. این نقش ها تعیین می‌کنند که داده‌ها چه مسافتی را باید طی کنند و سرعت آنها چگونه باید باشد.

به عنوان مثال، اگر کسب‌وکار شما در ایران واقع شده باشد، در این صورت وب‌سایت خود را در مرکز داده در داخل ایران مستقر کنید. اگر شرکت شما در آلمان باشد، در آن صورت بهتر است وب‌سایت را در یک مرکز داده در آلمان مستقر کنید.

اگر کسب‌وکار شما به صورت جهانی فعالیت می‌کند، در این صورت بهتر است که  یک شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید که ایستگاه‌هایی در سراسر جهان ارائه دهد، تا میزبانی به سرعت صورت گیرد بدون توجه به مکان کاربر.

استفاده از یک میزبانی هاست ارزان می تواند منجر به عدم قرار گرفتن در یک مرکز داده محلی شود. این موضوع می تواند به طور بالقوه تاثیر منفی بر وب سایت شما داشته باشد،

از جمله نحوه عملکرد بهینه سایت برای کاربران  و رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما.

از چه سرویس های میزبانی وب باید استفاده کنید؟

تمام پلتفرم‌های میزبانی مزایا و معایب خود را دارند – اما به صراحت برخی از آن‌ها واقعاً نامطلوب هستند.

دقیقا چطور  یک سرویس قابل اعتماد را باید انتخاب کنیم؟

شما می‌توانید به دنبال عوامل زیر بگردید:

-میزان سابقه میزبان‌های وب
-اعتبار در میان سایر مشتریان / شرکت ها
-به دنبال میزبان وبی باشید که اقدامات امنیتی مانند SSL را ارائه می دهد

-خدمات پشتیبانی مشتری آنها فوق العاده سریع ، مفید و همیشه در دسترس باشد.
-امنیت و سرعت انها به هیچ وجه پائین نباشد.

-میزبان هایی که اگر به صورت نادری وب سایت ها داون شوند پشتیبان گیری آنها به صورت روزانه و مرتب انجام می شود.

کار با یک میزبانی وب خوب  به ما اجازه می دهد تا بر روی کار SEO خود تمرکز شویم و کمتر بر روی مسائل مربوط به سرور و عملکرد آن که ممکن است با یک سرویس میزبانی ضعیف مرتبط باشد، متمرکز شویم.

آموزش مشتریان/شرکای خود در مورد ارزش یک میزبانی وب خوب

مشتریان یا شرکای شما در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی برای ایجاد یک وب سایت موفق (محتوا، SEO و غیره) انجام می دهند.

انتخاب میزبان وب اشتباه می تواند تمام این سرمایه گذاری های دیگر را تضعیف کند.

انتخاب میزبان وب مناسب می‌تواند تقریباً به طور فوری سرعت، ویتال‌های اصلی وب و وضعیت شما را بهبود ببخشد.

اگر وب سایت شما دارای میزبانی وب ضعیفی باشد، خطر تاثیر منفی بر سئو شما وجود دارد.

اگر میزبانی وب و هاست شما کند باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر صفحه شما را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه کند.

زمان بارگذاری معادل با شهرت است. و هر وب‌سایتی که بیش از چند ثانیه برای بارگذاری طول بکشد، کاربران را از دست خواهد داد (که این به معنای کمتر شدن ضریب تبدیل‌ها و کاهش درآمد است).

4.7/5 - (3 امتیاز)

دریافت تخفیفات ویژه و استثنائی!

برای دریافت تخفیفات ویژه ، مطالب جدید سایت ایمیل خود را وارد کنید.

0اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *