خدمات IT هزاره سوم مشاوره ، طراحی ، توسعه شبکه ، سایت ، سئوی خود را به ما بسپارید.
انتقال وب سایت دیتابیس سایت طراحی سایت مای اسکیو ال مقالات وردپرس

نحوه رفع خطای ایجاد اتصال به پایگاه داده در وردپرس

 خطا در برقراری اتصال پایگاه داده زمانی رخ می دهد که وردپرس نتواند به پایگاه داده متصل شود. تعدادی از چیزها می تواند بر اتصال پایگاه داده وردپرس شما تأثیر بگذارد که عیب یابی آن را برای مبتدیان کمی دشوار می کند.

نحوه رفع خطا در برقراری اتصال پایگاه داده وردپرس| خدمات IT هزاره سوم
0اشتراک گذاری

آیا اعلان “خطا در برقراری اتصال پایگاه داده” را در وب سایت وردپرس خود مشاهده می کنید؟

 این یک خطای مهلک است که وب سایت وردپرس شما را برای کاربران غیر قابل دسترس می کند.

 خطا در برقراری اتصال پایگاه داده زمانی رخ می دهد که وردپرس نتواند به پایگاه داده متصل شود. تعدادی از چیزها می تواند بر اتصال پایگاه داده وردپرس شما تأثیر بگذارد که عیب یابی آن را برای مبتدیان کمی دشوار می کند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطا در برقراری اتصال پایگاه داده در وردپرس را برطرف کنید.

رفع خطای اتصال پایگاه داده در وردپرس

چه چیزی باعث ایجاد خطا در ایجاد اتصال به پایگاه داده در وردپرس می شود؟

مشکل “خطا در برقراری اتصال پایگاه داده” می تواند به دلیل اطلاعات نادرست پایگاه داده در تنظیمات وردپرس شما، پایگاه داده خراب یا سرور پایگاه داده بی پاسخ باشد.

خطای اتصال پایگاه داده در وردپرس

پایگاه داده نرم افزاری است که ذخیره، سازماندهی و بازیابی داده ها را در نرم افزارهای دیگر را آسان می کند.

به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا، وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره تمام محتوا و سایر داده های وب سایت شما استفاده می کند. سپس هر بار که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند به پایگاه داده متصل می شود.

وردپرس برای اتصال به پایگاه داده به اطلاعات زیر نیاز دارد:

  • نام پایگاه داده
  • نام کاربری پایگاه داده
  • رمز پایگاه داده
  • سرور پایگاه داده

این اطلاعات در فایل پیکربندی وردپرس شما به نام wp-config.php ذخیره می شود .

اگر هر یک از این موارد نادرست باشد، وردپرس نمی تواند به سرور پایگاه داده شما متصل شود و خطای “خطا در ایجاد اتصال به پایگاه داده” را مشاهده خواهید کرد.

یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس است . به غیر از اطلاعات لاگین نادرست، این خطا همچنین می تواند در صورت خراب بودن سرور پایگاه داده یا خراب بودن فایل های پایگاه داده ظاهر شود.

1. اعتبار پایگاه داده وردپرس خود را بررسی کنید

رایج ترین دلیل خطای اتصال پایگاه داده در وردپرس، اطلاعات لاگین نادرست پایگاه داده است. اگر اخیراً سایت وردپرس خود را به یک میزبانی هاست جدید منتقل کرده اید ، احتمالاً این دلیل می تواند باشد.

اعتبار پایگاه داده وردپرس شما در فایل wp-config.php ذخیره می شود. این فایل پیکربندی وردپرس است که شامل تنظیمات مهم وردپرس از جمله اطلاعات پایگاه داده است.

اگر قبلاً فایل wp-config.php را ویرایش نکرده اید، به راهنمای ما در مورد نحوه ویرایش فایل wp-config.php در وردپرس نگاهی بیندازید.

شما به دنبال خطوط زیر در فایل wp-config.php خواهید بود.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define( 'DB_NAME', 'database_name_here' );
/** MySQL database username */
define( 'DB_USER', 'username_here' );
/** MySQL database password */
define( 'DB_PASSWORD', 'password_here' );
/** MySQL hostname */
define( 'DB_HOST', 'localhost' );

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باید مطمئن شوید که اطلاعات نام پایگاه داده، نام کاربری، رمز عبور و میزبان پایگاه داده صحیح است.

می توانید این اطلاعات را از داشبورد حساب میزبانی وردپرس خود تأیید کنید . به سادگی وارد اکانت هاست خود شوید و بر روی پایگاه داده MySQL در قسمت پایگاه داده کلیک کنید.

ما از داشبورد Bluehost در اسکرین شات خود استفاده می کنیم، اما این روند در کنترل پنل های میزبانی دیگر مشابه خواهد بود.

این شما را به صفحه مدیریت پایگاه داده در داشبورد میزبانی خود می برد. از اینجا می توانید نام پایگاه داده و نام کاربری خود را پیدا کنید.

"</figure

در زیر آن کاربران پایگاه داده و پیوندهای تغییر رمز عبور کاربر را مشاهده خواهید کرد.

تغییر رمز عبور کاربر پایگاه داده

هنگامی که نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور خود را تأیید کردید، می توانید در صورت نیاز آن اطلاعات را در فایل wp-config.php خود تغییر دهید.

پس از آن، دوباره از وب سایت خود بازدید کنید تا ببینید آیا خطای اتصال پایگاه داده برطرف شده است یا خیر.

اگر همچنان خطا را دیدید، به این معنی است که چیز دیگری اشتباه است. برای مراحل عیب یابی بیشتر به خواندن ادامه دهید.

2. اطلاعات میزبان پایگاه داده خود را بررسی کنید

اگر مطمئن هستید که اطلاعات نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور شما صحیح است، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که از اطلاعات میزبان پایگاه داده صحیح استفاده می کنید.

اکثر شرکت های میزبان وردپرس از لوکال هاست به عنوان میزبان پایگاه داده شما استفاده می کنند. با این حال، برخی از شرکت های میزبان وردپرس مدیریت شده از سرورهای جداگانه برای میزبانی پایگاه داده استفاده می کنند. در این صورت اطلاعات میزبان پایگاه داده شما لوکال هاست نخواهد بود.

برای تایید اطلاعات میزبان پایگاه داده خود باید با شرکت میزبان وردپرس خود تماس بگیرید.

3. تعمیر پایگاه داده وردپرس

به عنوان مثال، اگر خطای دیگری در wp-admin دریافت می کنید، چیزی شبیه به «یک یا چند جدول پایگاه داده در دسترس نیستند. ممکن است پایگاه داده نیاز به تعمیر داشته باشد، سپس باید پایگاه داده خود را تعمیر کنید.

می توانید این کار را با افزودن خط زیر در فایل wp-config.php خود انجام دهید. مطمئن شوید که آن را درست قبل از “همین است، ویرایش را متوقف کنید” اضافه کنید! خط wp-config.php وبلاگ نویسی مبارک.

1
define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

 

پس از انجام این کار، می توانید تنظیمات را با مراجعه به این صفحه مشاهده کنید:

http://www.yoursite.com/wp-admin/maint/repair.php

"</figure

توجه: کاربر برای دسترسی به صفحه تعمیر پایگاه داده نیازی به ورود به سیستم ندارد. پس از اتمام تعمیر و بهینه سازی پایگاه داده خود، مطمئن شوید که این کد را از wp-config.php خود حذف کرده اید.

4. بررسی کنید که آیا سرور پایگاه داده شما خراب است یا خیر

اگر همه چیز درست به نظر می رسد و وردپرس هنوز نمی تواند به پایگاه داده متصل شود، ممکن است سرور پایگاه داده شما (سرور MySQL) از کار افتاده باشد.

این ممکن است به دلیل ترافیک سنگین روی سرور اتفاق بیفتد. اساساً سرور میزبان شما نمی تواند بار را تحمل کند (مخصوصاً زمانی که در هاست اشتراکی هستید ).

سایت شما واقعا کند می شود و برای برخی از کاربران حتی ممکن است با نمایش خطا روبرو شود.

بنابراین، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده هاست خود تماس تلفنی یا لایو چت داشته باشید و از آنها بپرسید که آیا سرور MySQL شما در دسترس است یا خیر.

اگر وب‌سایت‌های دیگری دارید که روی همان سرور اجرا می‌شوند، می‌توانید آن سایت‌ها را بررسی کنید تا تأیید کنید که سرور SQL شما خراب است.

اگر سایت دیگری در همان حساب میزبانی ندارید، به سادگی به داشبورد هاست خود بروید و سعی کنید به phpMyAdmin دسترسی داشته باشید و پایگاه داده را متصل کنید.

در صورتی که می توانید متصل شوید، باید بررسی کنیم که آیا کاربر پایگاه داده شما مجوز کافی دارد یا خیر. یک فایل جدید به نام testconnection.php ایجاد کنید و کد زیر را در آن قرار دهید:

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$link = mysqli_connect('localhost', 'username', 'password');
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysqli_error());
}
echo 'Connected successfully';
mysqli_close($link);
?>

حتما نام کاربری و رمز عبور را جایگزین کنید. اکنون می توانید این فایل را در وب سایت خود آپلود کرده و از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشید.

اگر اسکریپت با موفقیت وصل شد، به این معنی است که کاربر شما از مجوز کافی برخوردار است و مشکل دیگری وجود دارد.

به فایل wp-config خود برگردید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است (دوباره برای بررسی اشتباهات املایی تمرکز کنید).

راه حل های دیگری که برای کاربران مفید بوده است

اگر نکات عیب یابی ذکر شده در بالا نتوانست خطای اتصال پایگاه داده را در وب سایت شما برطرف کند، می توانید این مراحل اضافی را امتحان کنید.

گزارش شده توسط کاربران ما، این مراحل به برخی از کاربران کمک کرده است تا خطای اتصال پایگاه داده در وب سایت خود را برطرف کنند.

1. URL سایت وردپرس را به روز کنید

سعی کنید URL سایت وردپرس را با استفاده از phpMyAdmin به روز کنید. به سادگی از داشبورد حساب میزبانی خود به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید و پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید.

اجرای SQL در phpMyAdmin

پس از آن روی منوی SQL در بالا کلیک کنید و عبارت MySQL زیر را وارد کنید.

1
UPDATE wp_options SET option_value='YOUR_SITE_URL' WHERE option_name='siteurl'

فراموش نکنید که URL سایت خود را ارائه دهید و wp_options را به نام جدول خود تغییر دهید زیرا ممکن است پیشوند جدول وردپرس را تغییر داده باشید .

2. راه اندازی مجدد وب سرور

کاربران سرورهای اختصاصی، سرورهای محلی و سرورهای خصوصی مجازی (VPS) می توانند سرورهای خود را راه اندازی مجدد کنند.

این کار سرور وب و پایگاه داده شما را مجددا راه اندازی می کند که ممکن است برخی از اشکالات موقتی که باعث ایجاد خطا می شوند را برطرف کند.

3. کمک بخواهید

اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است لازم باشد با شرکت میزبانی وب خود تماس بگیرید. همه شرکت‌های خوب میزبانی وردپرس به شما کمک می‌کنند مشکل را عیب‌یابی کنید، شما را در مسیر درست راهنمایی کنند یا حتی آن را برای شما برطرف کنند.

همچنین می توانید توسعه دهندگان وردپرس را با استفاده از سرویسی مانند Seahawk استخدام کنید تا به شما در رفع این مشکل با نرخ های معقول کمک کند.

 بهترین بخش این است که Seahawk یک تیم اختصاصی از توسعه دهندگان متخصص دارد، بنابراین می دانید که می توان به آنها اعتماد کرد.

امیدواریم این مقاله به شما در رفع خطا در برقراری اتصال پایگاه داده در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای عیب‌یابی وردپرس ما را برای نکاتی در مورد حل مشکلات وردپرس به تنهایی یا بهترین ابزارها را برای فریلنسرها و توسعه‌دهندگان وردپرس انتخاب کنید .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در  صفحه اینستاگرام ما  برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توئیتر و فیس بوک پیدا کنید .

5/5 - (2 امتیاز)

دریافت تخفیفات ویژه و استثنائی!

برای دریافت تخفیفات ویژه ، مطالب جدید سایت ایمیل خود را وارد کنید.

0اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *