0اشتراک گذاری

چالش

سازمان غیرانتفاعی مستقر در بالتیمور به محیط دسکتاپ اشتراکی از راه دور موجود خود که به بهره‌وری کاربران محدودیت ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد مدیران بسیاری از وقت ارزشمند خود را بر روی مشکلات پشتیبانی صرف کنند، رشد می‌کرد. کمبود منابع مناسب باعث ناخشنودی کارمندان شده بود، زیرا مشکلات فنی جلوی انجام وظایف به‌طور موثر توسط کارکنان را می‌گرفت. به عبارت دیگر، محیط موجود سازمان دیگر برای آنها کار نمی‌کرد.

راه‌حل

به عنوان ارائه‌دهنده خدمات IT آن‌ها، DP Solutions (DPS) این مشکلات را در جلسات راهبردی سالانه CIO متوجه شد و ایده زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) را به میز کار آورد. DPS اطلاعات بسیار دقیق و راهنمایی در مورد اینکه چگونه یک راه‌حل VDI در زیرساخت آن‌ها کار خواهد کرد، ارائه کرد و آن‌ها را در جلسات بحث هزینه و منفعت همراهی کرد.

VDI عملی است که کامپیوترهای دسکتاپ کاربر را در ماشین‌های مجازی روی سخت‌افزار سرور متمرکز اجرا کند. به عبارت دیگر، به جای پیکربندی و راه‌اندازی کامپیوترهای فردی برای هر کاربر، کارمندان از هر دستگاهی در هر مکان به یک کامپیوتر مجازی وصل می‌شوند. این نوع زیرساخت برای شرکت‌هایی که می‌خواهند کلاینت‌های نازک یا صفر را فراهم کنند و همچنین به کارمندان امکان دسترسی آسان به محیط دسکتاپ را بدهند، ایده‌آل است. DPS دریافت کرد که مشتری مؤهل خوبی برای VDI است چرا که دقیقاً همان چیزی بود که به دنبال آن بودند.

برای این سازمان، VDI قول می‌داد زمان پشتیبانی IT را صرفه جویی کند، بار مدیریتی را کاهش دهد و کارایی و رضایت کاربران را افزایش دهد. با این حال، زیرا مفهوم VDI برای آن‌ها جدید بود، مطمئن نبودند که آیا به خوبی اجرا خواهد شد یا خیر. بنابراین، به منظور ارائه اثبات مفهوم، DPS یک محیط دمو را ایجاد کرد که به مشتری این امکان را می‌داد تا قبل از پیوستن به آن، این راه‌حل را امتحان کند.

در زبان تخصصی

مدیریت متمرکز موجود در یک راه‌حل VDI، پشتیبانی از دسکتاپ را ساده‌تر می‌کند، زیرا این امکان را فراهم می‌کند که مدیریت متمرکز دسکتاپ‌ها صورت گیرد و نیاز به زمان خاموشی را به حداقل می‌رساند. ریچ کری، معمار پروژه ارشد در DPS، توضیح می‌دهد: “اگر VDI داشته باشید، ممکن است نیازی به استخدام پشتیبانی فنی داخلی اضافی نداشته باشید. شما می‌توانید تعداد زیادی از افراد را با منابع کمتر پشتیبانی کنید.”

چندین راه‌حل وجود دارد که امکان مدیریت متمرکز دسکتاپ‌ها را فراهم می‌کنند، مانند خدمات دسکتاپ از راه دور. VDI نه تنها این امکان را فراهم می‌کند که داده‌ها در یک مکان متمرکز ذخیره شوند، بلکه به کاربر این امکان را می‌دهد که در یک دسکتاپ Windows آشنا و اختصاصی اجرا شود.

مدیر IT سازمان می‌گوید: “مدیریت دسکتاپ‌ها از طریق یک راه‌حل VDI از مدیریت فیزیکی بهتر است چرا که بر روی یک پلتفرم مجازی است، که مدیریت را ساده می‌کند. با VDI، تیم من بسیار کمتر وقت می‌گذارد تا مشکلات پشتیبانی را در هفت مکان ما حل کند.”

VDI قابلیت اندازه‌گیری و سفارشی‌سازی دارد. با وجود اینکه ادراک وجود دارد که VDI فقط برای محیط‌های کاری بزرگ مناسب است، اما برای سازمان، با توجه به آنچه که قصد داشتند، یک تطابق کامل بود. کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به دنبال ساده‌سازی پشتیبانی دسکتاپ و افزایش قابلیت حرکت کاربران خود هستند، می‌توانند با پیاده‌سازی VDI، صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بهره‌وری را تجربه کنند.

نتایج

از زمان پیاده‌سازی VDI، سازمان یک افزایش چشم‌گیر در بهره‌وری و رضایت کاربران پایانی مشاهده کرده است. شکایت‌های کارمندان به شدت کاهش یافته‌اند زیرا اکنون کارکنان به طور مداوم تجربه کاربر پایانی مورد انتظار خود را هنگام ورود به کامپیوترهای خود دریافت می‌کنند و می‌توانند وظایف خود را به بهره‌وری انجام دهند. به علاوه، تیم پشتیبانی IT سازمان قادر به سرعت‌بخشی در پشتیبانی IT و انجام به‌روزرسانی‌ها نسبت به قبل از استفاده از VDI شده است.

با این نتایج عالی، مشتری می‌خواهد کل محیط خود را به VDI تغییر دهد. او اعتماد دارد که این امر تأثیر زیادی بر کل سازمان خواهد داشت و به او این امکان را می‌دهد که به شکل محکم‌تری بر روی دستیابی به مأموریت خود تمرکز کند.

مدیر IT سازمان با اشتیاق اظهار داشت: “با VDI، مانند هر چیز دیگری یک منحنی یادگیری وجود دارد، اما کار می‌کند و انتظارات من را برآورده ساخته است. VDI راه حل مناسبی است!”.

از طریق: www.dpsolutions.com

امتیازدهی
0اشتراک گذاری