خدمات IT هزاره سوم مشاوره ، طراحی ، توسعه شبکه ، سایت ، سئوی خود را به ما بسپارید.
سایت مقالات وبلاگ وبلاگ نویسی

نحوه انتخاب و مقایسه بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی در سال 2024

در این مقاله، با بررسی مزایا و معایب محبوب ترین سایت های وبلاگ نویسی، به شما کمک می کنیم تا بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب و مقایسه بهترین پلات فرم وبلاگ نویسی در سال 2024
0اشتراک گذاری

آیا به دنبال راه اندازی وبلاگ خود هستید ، اما نمی توانید نحوه انتخاب بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی را بیابید؟

 این یک انتخاب سخت است زیرا چندین پلتفرم وبلاگ نویسی مختلف وجود دارد. چگونه متوجه می شوید که بهترین پلاتفرم وبلاگ نویسی برای شما کدام است؟

در این مقاله، با بررسی مزایا و معایب محبوب ترین سایت های وبلاگ نویسی، به شما کمک می کنیم تا بهترین پلاتفرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید."

در اینجا پلتفرم های وبلاگ نویسی محبوبی هستند که در این مقاله با هم مقایسه خواهیم کرد. اگر به یک پلتفرم خاص علاقه مند هستید، می توانید روی پیوند کلیک کنید تا در مقاله به جلو بروید.

  1. WordPress.org
  2. وب سایت ساز هاستینگر
  3. Wix
  4. HubSpot CMS
  5. Web.com
  6. Gator توسط HostGator
  7. WordPress.com
  8. بلاگر
  9. Medium
  10. Squarespace
  11. Ghost
  12. Weebly

انتخاب بهترین بستر وبلاگ نویسی – به دنبال چه چیزی باشیم؟

قبل از شروع بررسی لیست ، دانستن اینکه در یک پلت فرم وبلاگ نویسی به دنبال چه هستید، مفید است.

به عنوان یک مبتدی، شما یک پلتفرم وبلاگ نویسی می خواهید که راه اندازی آن آسان باشد، سختی یادگیری پایینی داشته باشد و به هیچ مهارت کدنویسی نیاز نداشته باشد.

همچنین باید به این فکر کنید که چه نوع وبلاگی را می خواهید در حال حاضر و در آینده ایجاد کنید.

همانطور که وبلاگ شما رشد می کند، ممکن است بخواهید ظاهر سایت خود را تغییر دهید و ویژگی های بیشتری را برای مخاطبان در حال رشد خود اضافه کنید. این بدان معناست که مهم است که یک پلتفرم وبلاگ نویسی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد و فضایی برای رشد داشته باشد.

شروع با پلتفرم اشتباه می تواند تغییر را در آینده بسیار دشوار کند.

در نهایت، حتی اگر در حال حاضر برنامه ای برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی ندارید ، هوشمندانه است که مطمئن شوید این گزینه را در آینده خواهید داشت.

با در نظر گرفتن همه اینها، بیایید بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی را برای مبتدیان مقایسه کنیم.

1. WordPress.org

WordPress.org بهترین بستر وبلاگ نویسی و وب سایت - ITManage.ir

WordPress.org محبوب ترین و بهترین پلات فرم وبلاگ نویسی در جهان است. وردپرس در سال 2003 شروع به کار کرد و اکنون بیش از 43 درصد از وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد.

توجه: به راحتی می توان WordPress.org را با WordPress.com اشتباه گرفت، که یک سرویس میزبانی وبلاگ است که بعداً در این لیست ذکر شده است. 

WordPress.org یک پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان منبع باز است که به شما امکان می دهد وب سایت یا وبلاگ خود را در عرض چند دقیقه بسازید.

این یک راه حل خود میزبان است که به این معنی است که شما باید با یک ارائه دهنده میزبانی هاست وردپرس ثبت نام کنید . اگر می خواهید کنترل کاملی بر آینده وبلاگ خود داشته باشید وردپرس یک گزینه عالی است.

مزایای WordPress.org

  • WordPress.org مقیاس پذیر است و به شما امکان کنترل تمام جنبه های وب سایت را می دهد.
  • شما می توانید وبلاگ خود را توسعه دهید و ویژگی های اضافی مانند انجمن ها ، فروشگاه آنلاین ، عضویت های پولی ، و فروش دوره های آنلاین اضافه کنید . این امر وردپرس را به بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان برای کسب درآمد تبدیل می کند.
  • هزاران تم رایگان برای وردپرس موجود است. این به شما اجازه می دهد تا یک وب سایت زیبا ایجاد کنید که جدا از جمعیت باشد. اکثر تم های محبوب وردپرس دارای گزینه های شخصی سازی داخلی هستند که به شما کنترل کامل طراحی روی رنگ ها، فونت ها و غیره را بدون ویرایش هیچ کد CSS می دهد.
  • همچنین به بیش از 59000 افزونه رایگان وردپرس دسترسی دارید. این افزونه ها مانند برنامه هایی برای وبلاگ وردپرس شما هستند که به شما امکان می دهند ویژگی هایی مانند فرم های تماس، گالری ها و غیره را اضافه کنید .
  • وردپرس سازگار با موتورهای جستجو و سئو  است . شما به راحتی می توانید URL ها، دسته ها و برچسب های مناسب SEO را برای پست های خود ایجاد کنید. به علاوه، تعداد زیادی افزونه عالی  برای بهینه سازی سئوی سایت وجود دارد.
  • شما به راحتی می توانید تجزیه و تحلیل وب سایت مبتنی بر Google Analytics را در وردپرس فعال کنید، بنابراین می توانید آمارهای مهم را مشاهده کنید. این به شما کمک می کند ترافیک وبلاگ جدید و مشترکین خود را افزایش دهید.
  • آخرین اما نه کم اهمیت، ویرایشگر کشیدن و رها کردن وردپرس ایجاد هر نوع محتوای چندرسانه ای در سایت وبلاگ شما را آسان می کند. همچنین گزینه‌هایی برای جاسازی محتوای پویا مانند ویدیوها، فیدهای رسانه‌های اجتماعی ، Google AdSense، نمودارها، نمودارها و موارد دیگر بدون هیچ دانش فنی دارد .

معایب WordPress.org

  • مدیریت وب سایت خود با کمی سختی همراه است زیرا باید با مدیریت وردپرس آشنا شوید.
  • شما باید پشتیبان گیری و امنیت خود را مدیریت کنید.

قیمت گذاری

نرم افزار وردپرس رایگان است ، اما شما باید یک نام دامنه (حدود 14.99 دلار در سال) و میزبانی هاست (معمولاً از 7.99 دلار در ماه شروع می شود) داشته باشید.

برای راه اندازی هر نوع وب سایتی به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید.

راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ وردپرس را برای دستورالعمل های گام به گام کامل ببینید.

به طور کلی، وردپرس یک انتخاب عالی هم برای وبلاگ های شخصی و هم برای وبلاگ های حرفه ای است.

اکثر وبلاگ نویسان معروف در اینترنت از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کنند زیرا کاربر پسند است و با تمام عملکردهایی که برای ایجاد یک وبلاگ موفق به آن نیاز دارید، ارائه می شود.

امتیاز: علاوه بر ایجاد یک سایت وبلاگ، می توانید از وردپرس برای ایجاد یک وب سایت تجاری کوچک و همچنین یک فروشگاه آنلاین نیز استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای دقیق ما در مورد نحوه طراحی وب سایت وردپرس را ببینید .

2. هاستینگر وب سایت ساز

وبلاگ ساز هاستینگر

Hostinger Website Builder یک پلت فرم همه کاره است که می توانید از آن برای ایجاد وبلاگ، وب سایت کسب و کار کوچک، نمونه کارها یا فروشگاه آنلاین استفاده کنید.

این یک وب سایت ساز منحصر به فرد ارائه می دهد که از هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می کند. به سادگی به سه سوال پاسخ دهید و هوش مصنوعی به طور خودکار یک وب سایت برای شما خواهد ساخت. این شامل کپی و تصاویر مربوطه می شود که می توانید با استفاده از ویرایشگر دارای قابلیت درآگ اند درآپ آنها را سفارشی کنید.

هاستینگر همچنین یکی از بهترین ارائه دهندگان میزبانی وب در بازار است. بنابراین، تقریباً تمام برنامه های آنها با میزبانی وب، نام دامنه رایگان، آدرس ایمیل تجاری رایگان و موارد دیگر همراه است.

مزایای هاستینگر

  • به سرعت یک وبلاگ با سازنده وب سایت مجهز به هوش مصنوعی و بیش از 150 قالب از پیش ساخته شده ایجاد کنید.
  • برای تغییر قالب بندی، افزودن عناصر جدید و ایجاد صفحات، از ویرایشگر درآگ اند درآپ استفاده کنید.
  • پشتیبانی تجارت الکترونیک با بیش از 20 درگاه پرداخت و بدون هزینه تراکنش اضافی.
  • ابزارهای داخلی بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود سئوی سایت شما .

معایب هاستینگر

  • فاقد افزونه ها و افزونه های سایر توسعه دهنده ها است که پلتفرم های وبلاگ نویسی مانند WordPress.org ارائه می دهند.
  • تغییر به یک قالب وب سایت جدید پس از اینکه قبلاً یکی از آنها را انتخاب کردید دشوار است.
  • هیچ طرح رایگانی وجود ندارد، اما آنها 30 روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهند.

قیمت گذاری

 طرح Premium فقط از 2.69 دلار در ماه شروع می شود و شامل ایجاد وب سایت با هوش مصنوعی، ویژگی های تجارت الکترونیک و موارد دیگر است.

برای ویژگی های پیشرفته، باید به طرح بیزنیس ارتقاء دهید که از 3.59 دلار در ماه شروع می شود.

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که نمی خواهید از وردپرس استفاده کنید، پس با توجه به همه چیزهایی که برای قیمت به دست می آورید ، وب سایت ساز هاستینگر بهترین انتخاب بعدی است.

3. Wix

لوگو پلتفرم وبلاگ نویسی Wix

Wix یک پلت فرم میزبان محبوب برای طراحی وب سایت است. وب سایت ساز دارای قابلیت کشیدن و رها کردن آنها راه حلی را برای مشاغل کوچک ارائه می دهد تا به راحتی وب سایت بسازند. همچنین می توانید با افزودن برنامه Wix Blog به وب سایت خود وبلاگ اضافه کنید.

Wix.com در سال 2006 به عنوان یک پلتفرم تأسیس شد که در آن هر کسی می توانست وب سایت خیره کننده خود را بدون نیاز به مهارت های کدنویسی ایجاد کند. در حال حاضر بیش از 110 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

مزایای Wix.com

  • شما می توانید سایت خود را با استفاده از ده ها قالب و افزونه های توسعه دهنده های دیگر سفارشی کنید.
  • سایت خود را با ابزار کشیدن و رها کردن آسان بسازید. نیازی به کدنویسی یا HTML نیست.
  • راه اندازی سریع و آسان است.

معایب Wix.com

  • حساب رایگان محدود است و مارک Wix و تبلیغات را در سایت شما نشان می دهد.
  • برنامه های توسعه دهنده های دیگر رایگان محدود هستند.
  • هنگامی که یک الگو را انتخاب می کنید، نمی توانید آن را تغییر دهید.
  • ویژگی‌های تجارت الکترونیک به طرح‌های پولی محدود می‌شوند و حتی این ویژگی‌ها نیز محدود هستند.

قیمت گذاری

سازنده اصلی وب سایت Wix رایگان است. با یک حساب Wix رایگان، یک زیر دامنه Wix دریافت خواهید کرد که به این شکل است: https://username.wixsite.com/example.

با این حال، می توانید یک دامنه سفارشی را به صورت رایگان با برنامه های پرمیوم آنها دریافت کنید، که از 16 دلار در ماه شروع می شود و تا 159 دلار در ماه می رسد.

4. HubSpot CMS

وب سایت ساز HubSpot

HubSpot CMS Hub یک پلتفرم وبلاگ نویسی همه کاره برای وب سایت های کوچک، متوسط ​​و سازمانی است.

این بر روی ابزارهای بازاریابی و CRM HubSpot ساخته شده است، بنابراین می توانید از یک پلت فرم واحد برای ایجاد یک وب سایت، دریافت مشترکین بیشتر، ارسال خبرنامه، مدیریت لیست مشتریان خود و موارد دیگر استفاده کنید.

سازنده وب‌سایت آن‌ها، سفارشی‌سازی طرح‌بندی طراحی وب‌ سایت را برای شما آسان می‌کند و حتی می‌توانید محتوایی را که خوانندگان می‌بینند بر اساس رفتار گذشته‌شان شخصی‌سازی کنید.

مزایایHubSpot CMS

  • سازنده وب سایت با قابلیت کشیدن و رها کردن آسان بدون نیاز به مهارت کدنویسی.
  • راه اندازی سریع و آسان، زیرا HubSpot وب سایت شما را برای شما میزبانی می کند.
  • کاملاً برای سئو و تبدیل بهینه شده است.
  • گواهی رایگان SSL گنجانده شده است.

معایب HubSpot CMS

  • در حالی که HubSpot CRM خود با ابزارهای رایگان (مانند مدیریت تماس، بازاریابی ایمیل و فرم ها) همراه است، CMS نسخه رایگان در دسترس ندارد.
  • با بالا رفتن سطوح ممکن است قیمت گذاری تند باشد.
  • اگر از پلتفرم وبلاگ نویسی دیگری نقل مکان می کنید، بسته به ارائه دهنده قبلی شما، فرآیند مهاجرت ممکن است طولانی باشد.

قیمت گذاری

طرح HubSpot CMS از 25 دلار در ماه شروع می شود و شامل تمام ویژگی های اصلی برای داشتن یک وبلاگ ایمن و خوب طراحی شده و همچنین ابزارهای بازاریابی است که برای رشد آن نیاز دارید.

برای توصیه‌های سئوی سفارشی و ویژگی‌های پیشرفته، باید به سطوح بالاتر ارتقا دهید.

توجه: می‌توانید از وردپرس همراه با افزونه رایگان HubSpot برای ترکیب قدرت بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی و ابزارهای بازاریابی استفاده کنید.

5. Web.com

وب سایت ساز Web.com

Web.com یک پلت فرم وب سایت ساز شناخته شده است که دارای ویژگی داخلی برای افزودن بخش وبلاگ به وب سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین شما است.

استفاده از پلتفرم سازنده وب سایت کشیدن و رها کردن آنها برای کاربران غیرمتخصص بسیار آسان است و قیمت های بسیار مقرون به صرفه ای را برای شروع ارائه می دهند (1.95 دلار).

می توانید از بین ده ها قالب از پیش ساخته شده آنها انتخاب کنید و سپس طرح وبلاگ خود را بدون نوشتن هیچ کدی سفارشی کنید. این با تمام ویژگی های قدرتمند مانند ابزارهای سئو، ویژگی های امنیتی وبلاگ ، ذخیره خودکار و پشتیبان گیری، تجزیه و تحلیل وب سایت و موارد دیگر همراه است.

مزایای Web.com

  • سازنده وب سایت با قابلیت کشیدن و رها کردن  مختص مبتدیان (بدون نیاز به کدنویسی).
  • ده ها قالب کاملاً قابل تنظیم برای وبلاگ شما.
  • راه اندازی آسان و بدون دردسر، زیرا Web.com از تمام جزئیات فنی میزبانی وب سایت شما مراقبت می کند.
  • قیمت شروع مقرون به صرفه – 1.95 دلار در ماه و شامل تمام ویژگی های ضروری است
  • دامنه رایگان با تمام برنامه های پولی گنجانده شده است.
  • پشتیبانی مشتری 24/7 از طریق تلفن، لایو چت و ایمیل در دسترس است.

معایب Web.com

  • اکوسیستم برنامه های افزودنی / برنامه کوچک است، بنابراین افزونه های شخص ثالث زیادی مانند وردپرس وجود ندارد.
  • ویژگی های وبلاگ نویسی به اندازه وردپرس قدرتمند نیستند.
  • از آنجایی که Web.com یک سازنده وب سایت اختصاصی است، تغییر وب سایت شما به پلتفرم دیگری بعداً دشوار است.

قیمت گذاری

قیمت Web.com از 1.95 دلار در ماه برای برنامه شروع وب سایت آنها شروع می شود که همراه با سازنده سایت کشیدن و رها کردن، پلت فرم وبلاگ نویسی، صدها الگوی زیبا، هزاران تصویر سهام رایگان و یک دامنه رایگان است.

اگر ابزارهای قدرتمند سئو یا ویژگی‌های فروشگاهی آنلاین آنها را می‌خواهید، باید به برنامه بازاریابی آن‌ها که از ۷.۹۵ دلار در ماه شروع می‌شود یا طرح تجارت الکترونیک آن‌ها با شروع از ۱۳.۹۵ دلار در ماه ارتقا دهید.

6. gator توسط HostGator

سایت ساز Gator

Gator یک سازنده وب سایت و پلت فرم وبلاگ نویسی است که توسط HostGator ،ایجاد شده است. gator یک ابزار کشیدن و رها کردن را ارائه می دهد که می توانید از آن برای ساخت هر نوع وب سایتی از جمله وبلاگ ها، سایت های تجاری و حتی یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید.

مهم است که سازنده Gator را با میزبانی وب سایت HostGator اشتباه نگیرید. شما می توانید از سرویس میزبانی HostGator برای راه اندازی وبلاگ وردپرس مانند ما استفاده کنید.

با این حال، اگر به دنبال یک پلتفرم وبلاگ همه‌کاره و راه‌حل میزبانی غیر وردپرس هستید، Gator گزینه عالی است.

مزایای Gator

  • کشیدن و رها کردن آسان سازنده برای سفارشی کردن طراحی وبلاگ و وب سایت شما.
  • راه اندازی سریع – بدون هیچ زحمت فنی.
  • پشتیبان گیری، عملکرد و امنیت همه توسط HostGator انجام می شود (بدون دردسر).
  • دامنه رایگان و گواهی SSL در همه پلن ها گنجانده شده است.
  • می توانید به راحتی یک فروشگاه آنلاین را تنها با چند کلیک به وبلاگ خود اضافه کنید.

معایب Gator

  • هیچ حساب رایگان وجود ندارد، اما آنها 45 روز ضمانت بازگشت پول دارند.
  • ویژگی های تجارت الکترونیک فقط به برنامه های بالاتر محدود می شود.
  • تعداد محدودی از برنامه ها و برنامه های افزودنی.

قیمت گذاری

 برنامه Starter 3.46 دلار در ماه هزینه دارد و دارای تمام ویژگی هایی است که برای راه اندازی یک وبلاگ موفق نیاز دارید، از جمله دامنه رایگان و گواهی SSL.

7. WORDPRESS.COM

پلات فرم وبلاگ نویسی وردپرس دات کاموردپرس دات کام یک سرویس میزبانی وبلاگ است که توسط Automattic، یک شرکت ایجاد شده توسط مت مولنوگ، یکی از بنیانگذاران WordPress.org، ارائه می شود.

وردپرس دات کام یک سرویس اصلی میزبانی وبلاگ را به صورت رایگان ارائه می دهد. می‌توانید گزینه‌های اضافی مانند نام دامنه سفارشی، فضای ذخیره‌سازی اضافی و سایر خدمات برتر خریداری کنید.

wordPRess.com که در سال 2005 با هدف ارائه تجربه وردپرس به مخاطبان بیشتر آغاز شد، یک سایت وبلاگ نویسی خوب برای کاربرانی است که ویژگی های پیشرفته وردپرس خود میزبان را نمی خواهند.

مزایای WorDpress.com

  • بدون نیاز به راه اندازی
  • آسان برای استفاده و مدیریت.
  • اگر از یک زیر دامنه WordPREss.com راضی هستید، کاملا رایگان است. نام وب سایت رایگان شما به این صورت است: https://example.wordpress.com.

معایب WorDpress.com 

  • گزینه های محدود برای گسترش سایت خود. شما نمی توانید از تم ها و افزونه های سفارشی برای شخصی سازی وبلاگ خود استفاده کنید.
  • شما نمی توانید تبلیغات را در وبلاگ خود اجرا کنید. در عوض، WordPRess.com تبلیغات خود را در وب سایت رایگان شما نشان می دهد.
  • شما مالک وبلاگ خود نیستید و WordPRess.com می تواند حساب شما را تعلیق کند اگر متوجه شود که شرایط خدمات خود را نقض می کنید.

قیمت گذاری

حساب اصلی WordPress.com رایگان است، اما دارای تبلیغات و نام تجاری WordPress.com خواهد بود.

برای حذف لوگو و تبلیغات wordPress.com از وب سایت خود، می توانید به طرح شخصی آنها با مبلغ 4 دلار در ماه (صورتحساب سالانه) ارتقا دهید. شما همچنین یک دامنه سفارشی (مانند www.yoursite.com) دریافت می کنید.

با 8 دلار در ماه (صورتحساب سالانه) می توانید ابزارهای طراحی اضافی و فضای ذخیره سازی اضافی دریافت کنید.

به دلیل شباهت در نام ها، مبتدیان اغلب با wordPress.com شروع می کنند و فکر می کنند که نرم افزار قدرتمند wordpress.org را دریافت می کنند. پس از مشاهده محدودیت‌ها، کاربران اغلب از wordpress.com به worDPress.org تغییر می‌دهند تا ویژگی‌های بیشتر، سهولت استفاده و کنترل بر روی وب‌سایت خود داشته باشند.

8. بلاگر

بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی بلاگر

بلاگر یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان توسط گوگل است. این یک راه سریع و آسان برای ایجاد یک وبلاگ ساده برای کاربران مبتدی ارائه می دهد.

بلاگر یکی از اولین پلتفرم های وبلاگ نویسی است. اولین بار در سال 1999 توسط Pyra Labs راه اندازی شد. بعداً در سال 2003، گوگل بلاگر را خریداری کرد و آن را به عنوان محصولی که امروز می شناسیم، دوباره طراحی کرد.

تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب Google برای راه اندازی یک وبلاگ رایگان در بلاگر است.

مزایای بلاگر

  • بلاگر رایگان است.
  • استفاده و مدیریت آن بدون هیچ گونه مهارت فنی آسان است.
  • دارای مزیت افزوده پلتفرم ایمن قوی و قابلیت اطمینان Google است.

معایب بلاگر

  • شما به ابزارهای اولیه وبلاگ نویسی محدود هستید و نمی توانید با افزایش محبوبیت وبلاگ خود ویژگی های جدیدی اضافه کنید.
  • گزینه های طراحی محدود است، با الگوهای کمتری در دسترس است. قالب های توسعه دهنده های دیگر برای بلاگر اغلب کیفیت پایینی دارند.
  • بلاگر به‌روزرسانی‌های مکرر یا ویژگی‌های جدید را دریافت نمی‌کند.
  • Google می تواند وبلاگ شما را در هر زمانی به حالت تعلیق درآورد یا حتی سرویس بلاگر را به طور کلی لغو کند. (آنها سابقه کنار گذاشتن پروژه ها را بدون اخطار دارند، مانند FeedBurner .)

برخی از کاربران به دلیل رایگان بودن بلاگر شروع به کار با بلاگر می کنند، اما در نهایت با رشد وبلاگشان، در نهایت از بلاگر به وردپرس تغییر می کنند تا ویژگی ها و کنترل بیشتری بر وب سایت خود داشته باشند.

قیمت گذاری

Blogger با یک زیر دامنه بلاگر مانند https://example.blogspot.com رایگان است. اگر می خواهید از یک دامنه سفارشی استفاده کنید، باید از یک ثبت کننده دامنه شخص ثالث خرید کنید .

9. Medium

لوگوی پلتفرم وبلاگ نویسی متوسط

Medium که در سال 2012 راه اندازی شد، به جامعه ای متشکل از نویسندگان، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و کارشناسان تبدیل شده است. این یک پلت فرم وبلاگ نویسی با استفاده آسان با ویژگی های شبکه اجتماعی محدود است.

Medium بسیار شبیه یک سایت شبکه اجتماعی است که در آن می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و شروع به انتشار مقالات خود کنید. پس از ثبت نام، یک آدرس نمایه مانند این خواهید داشت: https://medium.com/@yourname. اما شما نمی توانید از دامنه خود استفاده کنید.

مزایای Medium

  • استفاده از رسانه آسان است، بدون نیاز به راه اندازی و بدون نیاز به مهارت های کدنویسی.
  • به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان داخلی از افراد با علایق مشابه دسترسی پیدا کنید.
  • شما می توانید به جای طراحی یک وب سایت، تنها بر روی نوشتن تمرکز کنید.

معایب Medium

  • امکانات از نظر طراحی یا ساخت برند بسیار محدود است.
  • مدیوم صاحب مخاطبان شماست، بنابراین از دست دادن وبلاگتان به معنای از دست دادن تمام فالوورهایتان است.
  • شما نمی توانید از نام دامنه خود استفاده کنید. شما به سادگی یک صفحه نمایه مانند فیس بوک، به عنوان مثال https://medium.com/@yourname دریافت خواهید کرد.
  • شما نمی توانید تبلیغات خود را برای کسب درآمد اجرا کنید زیرا کسب درآمد به برنامه شریک آنها محدود می شود.

قیمت گذاری

استفاده از رسانه رایگان است.

در حالی که این پلتفرم در ابتدا جذاب به نظر می رسد، فقدان کسب درآمد و کنترل منجر به تغییر بیشتر افراد از حالت متوسط ​​به وردپرس می شود .

10. Squarespace

Squarespace یک سرویس ساخت وب سایت است که به شما امکان می دهد وب سایت های زیبایی را با استفاده از ابزارهای کشیدن و رها کردن آسان ایجاد کنید. این بر روی صاحبان مشاغل کوچک متمرکز است که به دنبال راهی آسان برای ایجاد حضور آنلاین هستند.

Squarespace در سال 2003 شروع به کار کرد و در حال حاضر میلیون ها وب سایت را به صورت آنلاین (منبع: سهم بازار CMS ).

مزایای Squarespace

  • Squarespace ساده و آسان برای استفاده برای مبتدیانی است که خیلی با تکنولوژی آشنا نیستند.
  • دارای قالب های زیبا و حرفه ای طراحی شده است.
  • این به طور جداگانه نام دامنه را با SSL / HTTP و فروشگاه های تجارت الکترونیک ارائه می دهد.

معایب Squarespace

  • Squarespace به ویژگی هایی که در پلتفرم اختصاصی آنها تعبیه شده است محدود می شود.
  • ادغام ها به چند سرویس و ابزار محدود محدود می شوند.

برای مقایسه دقیق تر، راهنمای ما در مورد WordPress vs Squarespace را ببینید.

قیمت گذاری

Squarespace برنامه های قیمت گذاری متفاوتی برای وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین دارد.

قیمت طرح وب سایت شخصی آنها از 23 دلار در ماه یا 16 دلار در ماه اگر برای سال پیش پرداخت کنید شروع می شود. برای طرح تجاری، قیمت گذاری از 33 دلار در ماه یا 23 دلار در ماه صورتحساب سالانه شروع می شود.

در حالی که قیمت گذاری برای فروشگاه های آنلاین از 27 دلار در ماه و تا 49 دلار در ماه شروع می شود.

اغلب کاربران از Squarespace به وردپرس تغییر می‌کنند تا هزینه‌های خود را به حداقل برسانند و ویژگی‌های بیشتری را در وب‌سایت خود اضافه کنند.

11. Ghost

لوگو پلتفرم وبلاگ نویسی Ghost

گوست یک پلتفرم وبلاگ نویسی مینیمالیستی با ویژگی های کاملاً متمرکز بر نوشتن پست های وبلاگ، ارسال خبرنامه و ارائه عضویت است. پلتفرم گوست که از سال 2013 شروع شده است به عنوان یک پلتفرم میزبان و به عنوان یک نرم افزار که می توانید خودتان نصب و میزبانی کنید در دسترس است. ما هر دو گزینه را بررسی خواهیم کرد.

مزایای ghost

  • تمرکز بر وبلاگ نویسی و نوشتن.
  • رابط کاربری تمیز، بدون درهم و برهمی، و بصری.
  • نوشته شده در جاوا اسکریپت، بنابراین بسیار سریع است.
  • برای نسخه میزبان نیازی به تنظیمات نیست.

معایب گوست

  • سفارشی کردن با برنامه ها آسان نیست.
  • رابط کاربری ساده شده به این معنی است که گزینه ها بسیار محدود هستند.
  • تم های کافی برای تغییر ظاهر سایت شما وجود ندارد.
  • اگر خودتان آن را نصب کنید، راه اندازی پیچیده است.

قیمت گذاری

نسخه خود میزبان نیاز به یک دامنه سفارشی (حدود 14.99 دلار در سال) و میزبانی وب (شروع از حدود 7.99 دلار در ماه) دارد.

قیمت نسخه میزبان از 9 دلار در ماه برای 1 کاربر کارمند با محدودیت 500 عضو شروع می شود. مگر اینکه یک دامنه سفارشی از یک ثبت کننده دامنه شخص ثالث خریداری کنید  ، وبلاگ شما یک زیر دامنه گوست خواهد بود که به ghost.io ختم می شود.

12. Weebly

وب سایت ساز Weebly برای مشاغل کوچک

Weebly یک پلت فرم سازنده وب سایت شناخته شده است که متعلق به پلتفرم پرداخت Square است. آنها ابزارهای ساده ساخت وب سایت را برای وب سایت های تجاری و فروشگاه های تجارت الکترونیک ارائه می دهند.

آنها همچنین دارای یک ویژگی وبلاگ به همراه قالب های رایگان وبلاگ هستند که می توانید آنها را به وب سایت خود اضافه کنید.

مزایای Weebly

  • وب سایت و پلت فرم وبلاگ نویسی با میزبانی کامل.
  • ادغام یکپارچه با پلتفرم پرداخت Square.
  • برای نسخه میزبان نیازی به تنظیمات نیست.

معایب Weebly

  • طرح رایگان دارای امکانات و پهنای باند محدودی است. همچنین شامل برندسازی Weebly است.
  • اشتراک پولی در مقایسه با وب سایت های وبلاگ نویسی گران است.
  • ویژگی های وبلاگ نویسی و سئو به اندازه وردپرس قدرتمند نیستند.

برای جزئیات بیشتر در مورد موضوع، به مقایسه Weebly و WordPress نگاهی بیندازید.

اگر به دنبال تغییر از Weebly به وردپرس هستید، ما یک آموزش گام به گام مفصل در مورد نحوه صحیح انتقال از Weebly به WordPress ایجاد کرده ایم .

قیمت گذاری

آنها یک نسخه رایگان محدود دارند که با نام تجاری Weebly و تبلیغات همراه است.

برنامه های پرداخت شده آنها از 10 دلار در ماه شروع می شود که سالانه صورتحساب می شود. هزینه طرح حرفه ای 12 دلار در ماه و برنامه عملکرد آنها 26 دلار در ماه هزینه دارد.

سلب مسئولیت: ما همچنین بسیاری از پلتفرم های وبلاگ نویسی را که در این مقاله ذکر نشده اند، مانند Tumblr ، LinkedIn، Joomla، Drupal و دیگران را امتحان کردیم. اما، ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر نیست آنها را در نظر بگیریم زیرا نمی‌خواهیم باعث سختی در انتخاب شویم.

انتخاب ما برای بهترین بستر وبلاگ نویسی

ما معتقدیم که WordPress.org از سایر سایت های وبلاگ نویسی بهتر عمل می کند. این قدرتمند، آسان برای استفاده، مقرون به صرفه، و منعطف ترین از همه پلت فرم های وبلاگ نویسی موجود است. در اینجا همه دلایلی وجود دارد که چرا باید از وردپرس استفاده کنید .

برای کمک به شما در راه اندازی سایت وردپرسی خود، راهنمای کاملی در مورد نحوه راه اندازی یک وبلاگ در 7 مرحله آسان ایجاد کرده ایم.

اگر به دنبال جایگزینی برای وردپرس هستید، انتخاب دوم ما برای بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی Hostinger Website Builder یا Wix خواهد بود .

سازندگان وب‌سایت دارای قابلیت کشیدن و رها کردن آن‌ها ساخت هر نوع وب‌سایتی از وبلاگ تا وب‌سایت تجاری گرفته تا فروشگاه آنلاین را با قیمت بسیار مقرون به صرفه آسان می‌کند.

سوالات متداول پلتفرم وبلاگ نویسی

ما به بیش از 400000 کاربر کمک کرده‌ایم تا وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنند و در این فرآیند به سؤالات زیادی پاسخ داده‌ایم. در زیر تعدادی از متداول ترین سوالات در مورد پلتفرم های وبلاگ نویسی وجود دارد.

بهترین پلت فرم وبلاگ نویسی برای سئو کدام است؟

در تمام تحقیقات بازاریابی خود متوجه شدیم که وردپرس بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی برای سئو است زیرا دارای افزونه های سئو قدرتمندی مانند All in One SEO است که می توانید از آنها برای بهبود رتبه وبلاگ خود استفاده کنید.

بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان کدام است؟

اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی که در بالا لیست کرده ایم یک نسخه رایگان ارائه می دهند، اما از نظر متخصص ما، وردپرس بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان است. دلیلی وجود دارد که چرا بیش از 43 درصد از تمام وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند.

اکنون در حالی که خود وردپرس رایگان است، شما همچنان به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید که هر دو هزینه دارند. دامنه نام وب سایت شما در اینترنت است (یعنی itmanage.ir) و میزبانی وب جایی است که فایل های شما ذخیره می شود.

برخی از پلتفرم های وبلاگ نویسی مانند Blogger یا Medium به شما میزبانی رایگان می دهند، اما آنها تبلیغاتی را در سایت شما قرار می دهند که ایده آل نیست.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم با استفاده از وردپرس در Bluehost ، یک سرمایه گذاری کوچک 1.99 دلاری در ماه انجام دهید تا به طور کامل مالک وبلاگ خود شوید .

بیشتر وبلاگ نویسان از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند؟

بر اساس داده های تحقیقاتی وبلاگ نویسی ما ، اکثر وبلاگ نویسان از وردپرس برای ایجاد وبلاگ خود استفاده می کنند و بیش از 43٪ از وب سایت های موجود در اینترنت را در اختیار دارد.

مردم هر ماه بیش از 70 میلیون پست وبلاگ جدید را در وردپرس منتشر می کنند.

همچنین ممکن است مقاله تاریخچه وبلاگ نویسی ما برای درک بهتر چگونگی تکامل پلتفرم های وبلاگ نویسی مفید باشد.

چگونه می توانم وبلاگ خود را محبوب کنم؟

بهترین راه برای محبوب کردن وبلاگ و افزایش مخاطبان خود، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و تبلیغ آن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. شما باید مشکلاتی را که مخاطبان هدفتان دارند درک کنید و سپس به آنها کمک کنید تا آن را حل کنند.

ما راهنمای نهایی در مورد چگونگی افزایش ترافیک وبلاگ خود را با 27 نکته اثبات شده ایجاد کرده ایم که باید آنها را بررسی کنید.

کدام موضوع وبلاگ برای کسب درآمد بهتر است؟

تا زمانی که مخاطب دارید می‌توانید تقریباً با هر موضوع وبلاگ درآمد کسب کنید، اما چندین بخش وبلاگ نویسی وجود دارد که موفق‌تر از دیگران هستند. موضوعات برتر وبلاگ عبارتند از سلامت و تناسب اندام، امور مالی شخصی، مد، سبک زندگی، تجارت و بازاریابی و سفر.

برای فهرست کامل، بهترین راهنمای وبلاگ نویسی و همچنین نکات اثبات شده ما برای کسب درآمد از وبلاگ خود را ببینید .

بهترین زمان برای انتشار پست وبلاگ چه زمانی است؟

طبق تحقیقات و مطالعات، بهترین زمان برای انتشار یک پست وبلاگ برای حداکثر ترافیک، دوشنبه حدود ساعت 11 صبح به وقت شرقی است.

اما پاسخ واقعی این است که بستگی به مخاطبان و مکان آنها دارد. به عنوان مثال، اگر اکثر مخاطبان شما در استرالیا هستند، ساعت 11 صبح EST کار نخواهد کرد.

ما راهنمای دقیقی در مورد نحوه آزمایش بهترین زمان انتشار برای وبلاگ خود داریم .

چقدر طول می کشد تا یک وبلاگ محبوب شود؟

اغلب مبتدیان وبلاگی را با این انتظار راه اندازی می کنند که بلافاصله موفق شود. بر اساس تجربه ما، اکثر وبلاگ ها حداقل 7 تا 8 ماه طول می کشد تا ترافیک مناسبی را مشاهده کنند و نتایج بلندمدت واقعی بعد از 2-3 سال نشان داده شود.

این موضوع تقریباً برای هر نوع تجارت مبتنی بر سازندگان مانند کانال YouTube یا دوره آموزشی صادق است.

البته استثناهایی وجود دارد که در آن یک خالق می‌تواند فوراً به موفقیت دست یابد، اما اینها هنجار نیستند.

چند بار در هفته باید وبلاگ داشته باشم؟

تعداد دفعات انتشار شما اهمیت کمتری نسبت به ثبات دارد. توصیه می کنیم با انتشار مداوم یک پست وبلاگ در هفته شروع کنید. اگر می توانید این کار را برای 3 هفته متوالی انجام دهید، سپس سعی کنید 2 را انجام دهید و سپس آن را افزایش دهید.

در وبلاگ ITManage، ما هر سه روز یک مطلب را منتشر می کنیم.

اما در سایر وبلاگ های تجاری ما، ما فقط دو پست وبلاگ در هفته منتشر می کنیم.

3 مورد از بهترین سایت وبلاگ برای مبتدیان کدامند؟

3 انتخاب برتر ما برای بهترین پلاتفرم وبلاگ نویسی برای مبتدیان عبارتند از:

  • وردپرس – خود میزبانی شده با وردپرس به طور کلی بهترین سایت وبلاگ نویسی است.
  • Hostinger Website Builder – یک جایگزین کم هزینه برای وردپرس با راه حل ساخت وب سایت برای مشاغل کوچک.
  • Wix – پلت فرم کامل سازنده وب سایت و یک جایگزین خوب برای وردپرس.

امیدواریم مقاله بهترین پلاتفرم وبلاگ نویسی به شما کمک کند تا بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی را برای وبلاگ بعدی خود انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک خبرنامه ایمیلی برای افزایش مشترکین وبلاگ خود و راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک آدرس ایمیل تجاری برای وبلاگ خود را ببینید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در  اینستاگرام ما  برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در  توییتر  و فیس بوک پیدا کنید .

امتیازدهی

دریافت تخفیفات ویژه و استثنائی!

برای دریافت تخفیفات ویژه ، مطالب جدید سایت ایمیل خود را وارد کنید.

0اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *